חוגג. יוצא למלחמה על המוסר והצדק
חוגג. יוצא למלחמה על המוסר והצדקצילום: פלאש 90

"דין לבית"ר ודין לשאר? לא במשמרת שלי". כך אומר הבוקר (שני) הבעלים של בית"ר ירושלים משה חוגג.

בחשבון הפייסבוק שלו התייחס הבעלים הירושלמי לאירוע הגזענות המביש והמכוער שהתרחש אמש על כר הדשא באצטדיון סמי עופר שבחיפה, כאשר אוהדי מכבי חיפה קראו קריאות גזעניות, נהמו, קיללו ואף ירקו לעברו של שחקנה שחום העור של בית"ר - אנטואן קונטה.

"איינשטיין אמר "דברים רעים קורים כשאנשים טובים שותקים", כתב חוגג, "למכבי חיפה יש אוהדים טובים ולא יהיה נכון והוגן להכליל את כולם, אבל כמה מהם עברו אתמול את הגבול ואסור לנו לשתוק".

לדברי חוגג אירועי הגזענות אמש החלו עוד טרם שריקת הפתיחה כאשר אוהדי חיפה הניפו שלט בגנותו של עלי מוחמד הניז'רי. בשלט אותו הניפו ואשר הוכנס באישור המועדון החיפאי נכתב כי "אם מוחמד לא יבוא אל ההר, מוחמד יבוא לבית"ר", ומטרתו הייתה ללעוג על האוהדים הירושלמים שבקבוצתם משחק שחקן בעל שם מוסלמי.

"זה התחיל בשלט עם ניחוח גזעני על עלי מוחמד והמשיך עם נהמות של מספר אוהדים ירוקים כלפי אנטואן קונטה. למען הסר ספק, שלט בסגנון הזה מעולם לא היה מאושר על ידנו כמועדון".

בחיפה כמובן מיהרו להכחיש כי אירועים אלו קרו ומשה חוגג לא נותר אדיש.

"צר לי שמכבי מחיפה הזדרזה להוציא הודעה רשמית וטענה שהקריאות לא היו, ובפועל קראה לאנטואן שקרן. חבל שצריך שהווידאו יוכיח את מה שלא צריך להוכיח, היה עדיף שהיו פשוט מתנצלים. עכשיו שיש תיעוד מצולם חייבים לנהוג בחומרה כלפי אותם אוהדים, בדיוק כמו באנגליה, ההתאחדות חייבת להראות יד קשה ולהרחיק לתקופה ארוכה ואף לצמיתות מהמגרשים. אסור גם לוותר על הפגיעה במוניטין של הכדורגל הישראלי בכלל ושל מכבי חיפה בפרט שרוב אוהדיה נהדרים".

בהמשך דבריו חוגג תוקף גם את כלי התקשורת אשר עומדים מנגד ושותקים, כאשר כולם יודעים כי אם היו אלו אוהדי בית"ר הנוהמים ומקללים, היו נפתחות כלל מהדורות החדשות באירועים אלו. "מכעיס גם לראות את כלי התקשורת ששואלים היה או לא היה, גם אם לא היה וידאו שמתעד זו היתה בושה, קל וחומר כשיש. דין לבית"ר ודין לשאר? לא במשמרת שלי" מתחייב חוגג.

לדבריו, "אירועים שכאלו מתוקשרים בכל העולם ומותירים צלקת גם בכדורגל שלנו וגם בלבו של אנטואן. צלקת כמספר בלב. שוחחתי עם קונטה לאחר המשחק והבטחתי לו שנלחם כתף לצד כתף נגד הגזענות ואל מול כל מי שינהג בצורה הזאת, ללא שום קשר לצבע החולצה של אותו גזען", כתב הבעלים הירושלמי שכבר תבע לא מעט אוהדי קבוצתו שלו בגין אותם התנהגויות והראה כי הוא אינו מפחד וחושש להילחם על האמת שלו, על המוסר ועל הצדק.

"דווקא אצלנו, יותר מכולם, כעם שסבל מגזענות יותר מכל עם אחר, בשבוע שמציינים בו את ליל הבדולח, כעם שאת תורתו סיכם רבי עקיבא במשפט אחד: 'ואהבת לרעך כמוך', אסור שדברים כאלו יקרו. אם לא לשם הדת אז לשם המוסר, את המצווה הזו בואו נקיים".