ח"כ מרק איפראימוב
ח"כ מרק איפראימובצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ מרק איפראימוב (ישראל ביתנו) פרסם פוסט נזעם בחשבון הפייסבוק שלו, בו האשים את סגן שר החינוך, מאיר פרוש (יהדות התורה), ב"אנטישמיות".

"אמש בזמן הנסיעה הקשבתי לתכניתו של יעקב אייכלר", פתח איפראימוב, "כחלק מדיוני היום עלה בתכנית ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה ודיבר עד כמה הוא נפגע מפלגנות, שנאה ועוד".

"בד בבד הוא הוסיף שלא תקין שליברמן דוחה אותו בגלל שהוא יהודי דתי, הרי לרוסים לא עושים כך", הוסיף ח"כ וציטט את סגן השר פרוש שאמר: "תדמיינו אם היינו מתעקשים שהרוסים לא ייכנסו לקואליציה".

"אז חברי חבר כנסת פרוש, יש לי בקשה - כשאתה מגדיר את עצמך כיהודי דתי, למרות שאתה משתייך לזרם חרדי דתי אחד מקהל דתי רחב ומגוון, ובאותו זמן קורא לי רוסי אז זוהי גזענות, זוהי בעיה. זאת אומרת אתה מבחינתך יהודי כשר ואני עבורך גוי, למרות שאתה כלל לא מכיר אותי. לידיעתך, רוסים נמצאים ברוסיה ודווקא ל'רוסים' שאתה פונה יש רקע יהודי עשיר, בטוחני לא פחות ממה שיש לך", טען איפראימוב.

לדבריו, "מותר לי למחות נגד הדעות שלך, נגד חוק המרכולים שהעברתם ושדרס בגסות את הסטטוס קוו, ומותר לי גם למחות נגד אפליה שנעשית ביומיום דווקא לדוברי רוסית, אני מתעקש לדוברי רוסית. לאורך מאות ואף אלפי שנה שמרו דורות קודמים את יהדותם ותאמין לי לא, הם לא היו פחות יהודים ממך, מי אתה שתגדיר מיהו יהודי יותר ומי פחות, אם בכלל".

"אז כשאתה מגדיר יהודים דוברי רוסית כ'רוסים' ובכך שולל את יהדותם, אז אתה אנטישמי", חתם איפראימוב את הפוסט הבוטה.