בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: הלל מאיר/TPS

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ התייחס הבוקר (שני) בראיון לרדיו ׳קול ברמה׳ לסוגיית הפעלת התחבורה הציבורית בשבתות ברשויות המקומיות.

"ברגע שהרשות המקומית מממנת את הנסיעה היא כבר לא נקראת ציבורית ואין לי דרך למנוע את הפעלתה בשבת", ציין סמוטריץ'.

שר התחבורה התייחס גם לטענות לפיהן בנט קיבל את תיק הביטחון כדי למנוע את הצטרפותו לממשלת מיעוט בראשותו של גנץ, "מהיכרותי עם הנפשות הפועלות - בנט, שקד וכהנא, אין סיכוי שהם היו חוברים לממשלת מיעוט של כחול לבן בתמיכת המפלגות הערביות".

"דרכו של בנט לליכוד היתה די צפויה, הוא חשב שבפער בין מפלגה חילונית למפלגה ציונית דתית יש מקום למפלגה נוספת, והוא התבדה כשלא עבר את אחוז החסימה", הסביר סמוטריץ'.

לדבריו, "הבית היהודי והאיחוד הלאומי צריכות להתחבר כאן ועכשיו למפלגה ציונית דתית אחת גדולה שכל מי שמרגיש חלק ממנה יוכל להצטרף אליה".

בתגובה לנאומו של יונתן בן ארצי אמש בעצרת לזכר ראש הממשלה יצחק רבין אמר השר סמוטריץ', "אם משפחת רבין לא יודעת לשמור על ממלכתיות, ראוי להפקיע מהם את הזכות לשאת דברים בעצרת. נוכל להסתדר בלעדיהם".

אתה חושב שראוי להפקיע את העצרת לזכרו של רבין מהמשפחה?

"כן, אם משפחת רבין לא יודעת לשמור על ממלכתיות. הרי בסוף ויכוחים פוליטיים יש, וזה בסדר, אנחנו מדינה דמוקרטית והויכוח הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה. אבל יש יום אחד בשנה שבו אנחנו מנסים להתעלות מעל ולהתכנס למכנה משותף מאד ברור שמגדיר את גבולות הגזרה של השיח הדמוקרטי ומוקיע מכל וכל אלימות, הסתה לאלימות או ח״ו נטילת חיים".

בעצם מה אתה אומר, לא לתת למשפחת רבין לנאום ביום הזה?

"כן, חד משמעית. שווה בנפשך שמשפחת גנדי היתה מנצלת את כללי הפרוטוקול שמאפשרים גם נאום של קרוב משפחה בתוך אותה עצרת ממלכתית כדי להשתלח פוליטית בצד השני. לי זה צורם שמדברים על המורשת של רבין בהקשר של אוסלו וכו׳, בעיני זו מורשת של דמים נוראה ואיומה. אבל זה עוד איכשהו אפשר לבלוע, לאדם היו דעות, מותר לדבר על דעותיו. אבל כשהופכים את זה לכלי ניגוח פוליטי מפלגתי צר, זה לא ראוי. או שהם יודעים להתעלות מעל זה ולהיות חלק מאותו יום ממלכתי, או שנסתדר בלעדיהם".