מירי רגב
מירי רגבצילום: חזקי ברוך

אירוע הגזענות המביש אמש של אוהדי מכבי חיפה ממשיך להיות בכותרות וכעת מגיבה שרת התרבות והספורט מירי רגב לאירוע הגזעני.

כזכור, אמש במהלך המשחק במסגרת המחזור מספר 10 בליגת העל בכדורגל, בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים באצטדיון סמי עופר שבחיפה, קראו מספר אוהדי חיפה קריאות גזעניות שכללו נהמות, קללות ואף יריקות לעברו של שחקן בית"ר שחום העור, אנטואן קונטה.

קונטה שנפגע קשות סרב לחדש את המשחק וניאות לכך רק לאחר דקות ארוכות. בסיום המשחק תקף קונטה את אותם האוהדים הגזעניים של חיפה כשכתב כי "זה הפך להיות חלק מהמשחק לשמוע קריאות גזעניות נגד שחקנים עם צבע עור שונה. אנחנו לא חיות ולא קופים. זה באמת עצוב שב-2019 אנשים מגיעים לאצטדיון כדי לעשות את זה. זו לא הפעם הראשונה שעושים לי את זה בישראל, אבל זו הפעם שעברה מבחינתי את הקו האדום. אני מקווה שהמנהלת וההתאחדות יטפלו בזה בחומרה, כי אם זה לא יקרה אני סיימתי את דרכי בכדורגל הישראלי".

בחיפה מיהרו להגיב וטענו כי השחקן משקר וכי לאחר בדיקות שלהם הן עם שחקנים שהיו במקום והן עם צוות השיפוט, האירוע לא התרחש כלל וכלל, זאת על אף שהאירוע נראה בבירור במצלמות הטלוויזיה.

אחרי שמשה חוגג, הבעלים הירושלמי הצהיר לא ישתוק על האירוע הזה, כעת מגיבה גם שרת התרבות והספורט מירי רגב.

"הזדעזעתי מהקריאות הגזעניות שהושמעו אמש מכיוונם של אוהדי מכבי חיפה לעבר שחקנה כהה העור של בית"ר ירושלים, אנטואן קונטה, במהלך המשחק בין הקבוצות".

לדברי השרה רגב, "אותן קריאות הן חציית קו אדום ברור ומובהק, ומשאירים את הספורט הישראלי בצילם של אירועים שאסור שיקרו באירועי ספורט בפרט, ובחברה הישראלית בכלל.

מקומם שדווקא בשבוע בו צוינו 81 שנים לליל הבדולח, אנו נאלצים להתמודד עם תופעות פסולות כאלה. אנו, העם היהודי המשמש אור לגויים, לא יכול לשבת בחוסר מעש ושתיקה אל מול קריאות גזעניות מכל סוג שהוא, ויש לנהוג כלפיהם באפס סובלנות ולהוקיעם מקרבנו מיידית.

אני קוראת מכאן להתאחדות לכדורגל, למנהלת הליגה ולהנהלת מועדון מכבי חיפה למצות את הדין מול אותם אוהדים סוררים, ולפעול ביד קשה למיגור תופעות מכוערות כפי שראינו ושמענו אמש בחיפה ואף להרחיקם מהמגרשים לצמיתות", אמרה רגב.