המורחק המנהלי נריה זארוג
המורחק המנהלי נריה זארוגצילום: ללא קרדיט

המורחק המנהלי נריה זארוג הוחזר בצהריים (שני) מבית החולים לתחנת המשטרה במחוז ש"י. זארוג טופל במהלך כל הלילה בבית החולים ונחקר רק כעת.

לפני החקירה ניתן לזארוג להתייעץ עם עו"ד נתי רום אשר מיצג אותו מטעם ארגון חוננו. זארוג סיפר כי שהה כל הלילה בבית החולים וכי הוא סובל ממכות וחבלות בכל חלקי גופו.

זארוג נחקר בחשד להפרת צו ההרחקה המנהלי, וזאת לאחר שנשאר להתגורר ביישוב יצהר בניגוד לצו אשר מרחיק אותו מביתו.

בנוסף הוא נחקר בחד להכשלת השוטרים וזאת בעקבות התבצרותו בדירה אמש, התבצרות שגרמה לכך שמעצרו ארך שעות ארוכות.

בהמשך היום יובא זארוג לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בפתח תקווה.

תיעוד: נריה זארוג נפצע וזועק מכאבים

הבוקר פורסם כי הדירה שבה התבצר זארוג אמש במשך שעות ארוכות רושתה במצלמות אשר תיעדו את כל פעילות השוטרים בדירה.

הסרטונים נמסרו לארגון חוננו והבוקר הם הועברו למשפטנים אשר צפויים להגיש כנגד השוטרים ואנשי מערך הכבאות תלונות ותביעות אזרחיות.

בסרטון הראשון שפורסם הבוקר מהדירה נראה זארוג יושב שהוא כבול למתקן, שוטר מעקם את ידו מאחורי גבו, תוך שבצמוד אליו פועלים השוטרים ואנשי הכבאות עם כלים הנדסיים. בשלב מסוים נשמע בום, ומיד לאחריו זעקות עזרה וכאב של זארוג. מדובר ברגע בו נפגע זארוג ברגלו מהעבודות, זארוג זועק מכאבים ומתחנן שיפסיקו, נראה כי הנוכחים בחדר אינם מעניקים לו סיוע רפואי.

"אתמול כולנו צפינו באלימות השוטרים אשר התרחשה מחוץ לדירה. הסרטונים שמגיעים מתוך הדירה מטרידים ביותר וקשים לצפייה, שעות שעות של סבל והתעללות, זילזלו בבריאותו ופצעו אותו. צריך לזכור שמדובר במחאה לא אלימה של זארוג בעקבות צו הרחקה בלתי דמוקרטי שללא משפט זורק אותו מביתו וממשפחתו", טען אברהם, חברו של זארוג ליישוב.