הרב רפי פרץ: "נפתלי ואיילת החליטו להתערות בליכוד"ועידת החינוך

שר החינוך הרב רפי פרץ השתתף בצהריים (שני) בועידת החינוך של מקור ראשון ומרכז יב"ע בירושלים, וקרא להקמת ממשלת אחדות בהקדם האפשרי.

"עם ישראל הכריע אחדות, עם ישראל הכריע שצריך ללכת ביחד, ותפקידנו כפוליטיקאים זה להקשיב לקול הזה ולעשות כל מאמץ", אמר השר פרץ.

שר החינוך טען שראש הממשלה נתניהו פועל בנושא במרץ, "ראש ממשלתנו מר נתניהו עושה מאמץ גדול מאוד בכדי לבנות אצת האחדות הזאת, האחדות יקרה וחשובה ואני מאמין שזה מה שיקרה בסוף".

פרץ בירך את יו"ר הימין החדש נפתלי בנט על מינויו לשר הביטחון, "הצבעתי בעד מינוי ידידי נפתלי לשר הביטחון, אני חושב שהוא אישיות ראויה, הביטחון במדינת ישראל למי שיעבוד סביב השעון וידאג לזה. אהבתו לעם הזה ולארץ הזו ידועה ואני חושב שהוא יעשה עבודה טובה. אמרתי לו שאני לימינו וממשלת ישראל לצידו".

עם זאת, הרב פרץ לא הצטרף לקריאתו של שר התחבורה סמוטריץ' לאיילת שקד לחבור למפלגת הציונות הדתית, "ההנהגה של הימין החדש שזה נפתלי ואיילת החליטו החלטה שאני מאוד מכבד אותה שזה להתערות בליכוד ולהיות חלק מהליכוד. אני מאחל להם בהצלחה ומכבד מאוד את ההחלטה שלהם".

"אנחנו בבית הציונות הדתית הכוללת נמצאים במקום מאוד מיוחד שבו אנחנו יכולים לפתוח את השורות של הציונות הדתית ולחבר את השורות. הציונות הדתית פותחת את השורות, אנחנו רוצים שכל המערכה של הציונות הדתית תלך ביחד. אנחנו רוצים להקים מועצה ציבורית גדולה שתברר את הדרך של הציונות הדתית ואני מקווה שיחד נחזיר את כולם הביתה", הוסיף הרב פרץ.

השר התייחס גם לאתגרים החינוכיים של ילדים ישראל וציין כי לא הגיע למשרד החינוך לחודשים ספורים אלא לשנים ארוכות. "אני רוצה שהילדים יהיו גאים כשהם מגיעים לכותל המערבי, אני רוצה שהתלמידים יתגאו בתנ"ך, שהוא ספר הספרים" ציין השר.

בנוגע לאתגרים ציין השר פרץ, "אנחנו מתמודדים עם בעיות קשב של התלמידים, בהחלטה משותפת וגורפת של כל בכירי משרד החינוך הוצאנו את הניידים מהכיתות, זו החלטה שההורים תומכים בה, שהתלמידים תומכים בה"

לסיכום ציין השר כי האתגרים הביטחוניים של ישראל גדולים מאוד "יחד עם זאת, הטילים של החיזבאללה, לא מבחינים בין ימין לשמאל, בין דתי לחילוני, אנחנו חייבים אחדות".