ערוכים. סוללת 'כיפת ברזל' מיירטת
ערוכים. סוללת 'כיפת ברזל' מיירטתצילום: נחמיה גרשוני

הפועל באר שבע, הפועל תל אביב, בני יהודה והפועל פתח תקווה ביטלו את אימונן; בהתאחדות לכדורגל עשויים להעתיק את משחק הנבחרת הבוגרת מול נבחרת פולין מאצטדיון טדי שבבירה לאצטדיון סמי עופר שבחיפה ומשחק הידידות בין ארגנטינה לאורוגוואי עשוי להתבטל.

המצב הביטחוני וההסלמה בכל חלקי הארץ משפיעה גם על הספורט הישראלי.

אחרי חיסולו של בכיר הג'יהאד ומטח הרקטות הבלתי פוסק שמתרחש כל העת מאז החיסול, משפיע גם על הספורט הישראלי כשבדומה ללימודים בחלקים נרחבים בארץ שבוטלו, גם אירועי הספורט השונים מבוטלים לעת עתה, זאת בשל הנחיות פיקוד העורף.

בהתאחדות לכדורגל הוציאו הודעה גורפת כי כלל המשחקים והאימונים שהיו אמורים להתקיים היום ומחר מבוטלים נכון לעכשיו. בהודעה מטעמם נכתב כי "עקב מתקפת הטילים על ישראל המתרחבת, כל המשחקים שתוכננו להיום ומחר מבוטלים". בהודעה נכתב כי מדובר על משחקים בכל חלקי הארץ - מצפון ועד דרום.

עם זאת, משחק הכדורגל של נבחרת הנשים של ישראל שאמור היה להתקיים היום בערב בשה 18:00 באצטדיון רמת גן מול נבחרת בוסניה ובתחילה בוטל, יתקיים לבסוף כמתוכנן כשזה הועתק לאצטדיון סמי עופר שבחיפה לאחר מאמצים גדולים ומתוך מחשבה שלא להיכנע לטרור.

בהתאחדות לכדורגל אמרו כי הכניסה למשחק חינם וכי הם מזמינים את כל מי שמעוניין לבוא לתמוך בנבחרת וליהנות מכדורגל.

בנוסף הודיעו בהתאחדות לכדורגל כי באשר למשחק הכדורגל במסגרת קמפיין מוקדמות יורו 2020 של נבחרת הכדורגל הבוגרת של ישראל מול מקבילתה הפולנית שאמור היה להתקיים באצטדיון טדי שבירושלים במוצאי השבת הקרובה, ישנו סיכוי כי יועתק גם הוא לאצטדיון סמי עופר שבחיפה, כשבבד בבד נבדקים אפשרויות לקיים את המשחק בקפריסין, יוון או מלטה אך בכל מקרה - "ההתאחדות לכדורגל נמצאת בקשר רציף משעות הבוקר עם גורמי הביטחון בעקבות ההתפתחויות האחרונות. הגורמים המקצועיים בהתאחדות נערכים לשינויים אפשריים בהתאם להנחיות פיקוד העורף. יום טוב, שקט ובטוח לכולנו".

ומה באשר למשחק הידידות היוקרתי שאמור היה סוף כל סוף להנחית בישראל את ליאו מסי ונבחרת ארגנטינה על שלל כוכביה? בחברה המארגנת את המשחק, "קומטק" מחכים לראות כיצד זה ישפיע על הכוכבים הגדולים שרק לפני שנה וחצי נכנעו לאיומים ערביים וביטלו את הגעתם ברגע האחרון. האם המקרה יחזור על עצמו שנית?