עמידרור ונתניהו
עמידרור ונתניהוצילום: פלאש 90

אלוף במיל' יעקב עמידרור שוחח עם אילה חסון ב-103fm על המתיחות הביטחונית וחיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי בהא אבו אל-עטא, והעריך שהסבב הזה יימשך כמה ימים.

"מדובר כאן במבצע שהצבא מגלגל לעצמו כבר הרבה מאוד זמן. הצבא חיפש הזדמנויות בהם הנזק הסביבתי יהיה הקטן ביותר. זו לא יוזמה של ראש הממשלה וזו פעולה שכולה נבנתה מלמטה מאנשי המקצוע שבחרו בעיתוי.

''אם זה היה תלוי בהם הם היו עושים זאת כבר קודם. בעיני הצבא זו הייתה מטרה ראויה שלא קשורה לבחירות ולמשאים ומתנים אלא לתחושה של גורמי המקצוע שזה היה נכון לעשות את זה".

בתדרוכים אותו בכיר הוגדר כפצצה מתקתקת שהתכוון להוציא פיגוע רחפנים לעבר ישראל. האם זה אומר שהוא לא יצא לפועל?

"יש פוטנציאל ברצועה שנבנה לאורך השנים ואי אפשר לחסל אותו במכה אחת. האדם הזה שקל איך להוציא פיגועים וגם כשנוצרה התדרדרות הוא היה איש שהצית ויזם הכי הרבה פעולות ברצועת עזה. יכול להיות שיקום עוד איש שכזה אך הפגיעה בו הייתה חשובה".

נחבר את החיסול למערכה בצפון ולמה שהאיראנים מתכננים.

"באופן עקרוני לא צריך להקדיש לעזה יותר מדי מאמצים. לא כי אין מה לעשות אלא כי יש למקד את המאמצים שלנו בצפון. בעזה צריך לעשות את כל שנדרש כדי להקטין ככל שניתן את הסבל של האוכלוסייה אך אין לנו אינטרס למערך רחב בעזה, עד שמאתרים מישהו שבגללו כל העסק יכול להגיע לכלל בערה ואותו מנסים לסלק מן הדרך. זה לא משנה את המשקל היחסי שנשאר ברור.

''הצפון יותר חשוב, יותר דחוף ויותר מסוכן. לכן צריך למקד שם את המאמצים. נעבור את האירוע הזה כמה שיותר מהר, ככל שזה תלוי בנו ולאחר מכן נמשיך ונתמקד בצפון. אנחנו לא הולכים לכיוון של שקט לפחות לכמה ימים".