קונטה במדי בית"ר
קונטה במדי בית"רצילום: דוברות בית"ר ירושלים

"האדם הטיפש מכה שנית, הפעם בישראל". ברחבי העולם לא עמדו מנגד לנוכח אירוע הגזענות שהתקיים שלשום באצטדיון סמי עופר שבחיפה, כאשר אוהדי מכבי חיפה נהמו וקיללו את אנטואן קונטה, שחקנה שחום העור של בית"ר ירושלים.

המגן הצרפתי המצויין סרב כזכור לחזור ולשחק וניאות לכך בתום דקות ארוכות, ומיד לאחר המשחק אף העלה פוסט בו כתב כי אם לא יחלו לטפל בתופעה המבחילה והנוראית, לא ישוב עוד לשחק כדורגל בארץ.

אמש סיפר קונטה על שארע כשאמר "הלכתי להוציא את כדור החוץ במחצית הראשונה ואז שמעתי את הקריאות הגזעניות ונהמות בחיקוי של קופים. זה עבר את הגבול כי זה כבר קרה בעונה שעברה.

אני לא רוצה לקבוע סטיגמה על מדינת ישראל כי אני באמת אוהב את המדינה ואני יודע שזה רק קומץ אנשים, זה לא כולם. אני גם משתדל תמיד להגן על ישראל כשאני מבקר בצרפת כי בצרפת יש להם הרבה סטיגמות על ישראל. בכל מקרה, הרגשתי לא טוב בכלל כי זאת לא הפעם הראשונה שזה קרה לי".

כעת מסתבר כי לא רק בישראל סיקרו ועקבו אחרי האירוע הגזעני החמור שבאופן תמוה לא דווח כלל בדו"חות השיפוט, על אף שזה תועד במצלמות הטלוויזיה, כאשר בלא פחות מארבע מדינות דיווחו על האירוע הנורא.

בצרפת, בה קונטה סיפר כי גם ככה ישנן סטיגמות רבות על מדינת ישראל, נכתב בהרחבה על האירועי הגזעני כי "האדם הטיפש הכה שנית, הפעם בישראל, כשבלם פריס סן ז'רמן לשעבר נפל קורבן להתעללות מילולית וגזענית מצד אוהדים של קבוצה יריבה".

גם בסין ובספרד התבטאו בחומרה כלפי האירוע ושמה של ישראל יצא רע בשל התנהגותם הפסולה של מספר אוהדי מכבי חיפה, כששם אף ציינו את תמיכתה של שרת התרבות והספורט מירי רגב בשחקן הפגוע.

באיטליה, שם רק לפני שבוע התרחש אירוע דומה אשר גרם למריו באלוטלי מברשיה לרדת מכר הדשא בעקבות אותה התנהגות גזענית ומכוערת אמרו כי "הגזענות נגד שחקנים שחורים בעולם לא עוצרת".