עורכי דין
עורכי דיןpixabay

עורך דין גירושין

זהו לא סוד שאחוז המתגרשים בישראל רק הולך ועולה עם השנים. עם זאת, יותר ויותר זוגות משתדלים לסיים יפה ככל האפשר וישנה מודעות רבה להשלכות שיש למהלך על הילדים במיוחד וגם על המשך חייו של כל אחד מבני הזוג.

עורך דין גירושין הוא הכתובת אליה יש לפנות כאשר עולה עניין הגירושין וכאשר השיח הולך לכיוון זה. ככל שתפנו לעורך דין גירושין בשלב מוקדם יותר, כך תגיעו מוכנים יותר למהלך הלא נעים אך כנראה גם הבלתי נמנע הזה.

משמורת משותפת או הורה משמורן

אחת ההחלטות הרות הגורל שיש להחליט עליהן היא עניין המשמורת. אם בעבר אצל מרבית המתגרשים האם היתה הורה משמורן ולאב היו הסדרי ראיה, היום הדברים אינם כך. אמנם עדיין עד גיל 6 ישנו עניין חזקת הגיל הרך על פיו הילדים צריכים להשאר בחזקת האם עד גיל זה, אך לאחר גיל 6 בני הזוג יכולים להחליט גם אחרת. הסדר משמורת משותפת הופכת להיות יותר ויותר מקובלת היום, כאשר אבות מעורבים ולוקחים חלק בחיי ילדיהם לא פחות מן האמהות. לאחרונה היו גם תקדימים משפטיים הנוגעים לגובה המזונות שיש לשלם במקרה של משמורת משותפת. תפקידו של עורך הדין הוא לוודא שהסכם הגירושין יהיה הוגן גם בנושא זה. חשוב למצוא עורך דין גירושין מומחה בתחום, ואם החלטתם לפנות להליך גישור, מומלץ שגם המגשר יהיה עורך דין לענייני משפחה.

עורך דין נזיקין

עורך דין נזיקין הוא עורך דין המתמחה בתביעות הקשורות לפגיעה ברכוש או בנפש. הפגיעות יכולות להתרחש במגוון רחב של סיטואציות: הלכנו ברחוב ונפל עלינו כלי שהיה בידיו של עובד באתר בניה, בור פתוח במדרכה, תאונת דרכים, תאונת עבודה, פגיעה שקרתה בזמן טיפול רפואי ועוד. ישנם גורמים שונים שאמורים לפצות בכל אחד מהמקרים, החל ברשות המקומית שלא דאגה לסגור את הבור הפתוח, דרך חברת הבניה המעסיקה את העובד, ועד הרופא שבמהלך קבלת טיפול רפואי ממנו נפגענו או בית החולים בו הוא עובד.

תאונות עבודה - אחד הגורמים הבולטים בתחום הנזיקין

אחד הגורמים הבולטים לפגיעות הוא תאונות עבודה. אנשים נמצאים במקום העבודה שעות רבות. ישנן עבודות הכרוכות בסיכון לאורך כל שעות העבודה: עבודה בבניין, נהיגה אינטנסיבית ועוד. כשמדובר על תאונות עבודה חשוב לפנות אל עורך דין תאונות עבודה שיעשה לנו קצת סדר. ישנם מספר גורמים שיש באפשרותנו לתבוע. אחד מהם הוא ביטוח לאומי. אם תאונת העבודה פגעה ביכולת ההשתכרות, מגיע לנפגע לקבל על כך פיצוי, זמני או קבוע. הגורם הנוסף שבאפשרותנו לתבוע הוא מקום העבודה. תאונות עבודה נחשבות גם לפגיעות בדרך אל מקום העבודה או ממנו וכן מחלות מקצוע- מחלות הנגרמות כתוצאה מעבודה ממושכת עם חומרים מסוכנים לדוגמה, או מיקרוטראומה- נזק מצטבר שנגרם מהעבודה. עורך דין נזיקין מומחה ובעל ניסיון ילווה אתכם וינחה אתכם מה הצעדים שיש לעשות על מנת לקבל פיצוי מירבי.

פוליגרף

היכולת לעשות צדק עם אדם ולדאוג לכך שיפוצה בהתאם לפגיעה שנפגע תלויה בראיות המגיעות מהשטח, על עדותם של אנשים שהיו עדים למתרחש, וגם דבריהם של התובע והנתבע. אחד האמצעים הנפוצים וגם היעילים לבדיקת אמיתות התשובות והגרסאות של הנחקרים והנשאלים הוא בדיקת פוליגרף.

איך פועל פוליגרף?

ממחקרים שנעשו ברחבי העולם נמצא כי דיוקו של הפוליגרף אינו של 100% אלא 85-95%. אופן פעולתו של הפוליגרף היא באמצעות קליטה ורישום של תופעות פיזיולוגיות לא רצוניות אשר משתנים במידה מסוימת כאשר אדם משקר. הפרמטרים הנבחנים הם הנשימה: עילית ותחתונה, לחץ הדם והדופק, מוליכות העור. מעבר לכך שיש להשתמש במכשיר פוליגרף חדיש ואיכותי ככל האפשר על מנת להגיע לתוצאות מדויקות, חשוב שגם בוחן הפוליגרף יהיה מיומן ומנוסה בתחום.

מבחני אמינות

דרך אחרת לבדוק אמינות ויושרה, לאו דווקא בעולם הפלילי אלא דווקא בעולם התעסוקתי בעיקר הוא מבחני אמינות. מבחני אמינות בודקים יושרה והגינות בתחומים שונים כמו יחסים בין אישיים, נאמנות לעבודה. באמצעות המבחנים מנסים המעסיקים גם "לחלץ" פרטים נוספים שעשויים לקבוע האם מבחינתם אדם מתאים להצטרף לחברה או לא כמו האם ישנו עבר פלילי, עישון סמים, חובות כבדים ועוד.