אוהדי חיפה
אוהדי חיפהצילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי חיפה (ראובן כהן).

הסערה בעקבות התנהגותם הגזענית של חלק מאוהדי מכבי חיפה לא פוסקת. אחרי שגם ברחבי העולם סיקרו בהרחבה את אירוע הגזענות שהתקיים שלשום במשחק הכדורגל בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים באצטדיון סמי עופר, החליט באופן תקדימי עו"ד ניר רשף, תובע ההתאחדות לכדורגל, להעמיד את מכבי חיפה לדין.

עו"ד רשף החליט כי על אף שהאירוע הגזעני לא צויין כלל בדו"ח השיפוט, יעמדו הירוקים מהכרמל לדין על סעיף של קריאות גזעניות. עו"ד רשף הסתמך בתביעתו על צילום האירוע במצלמות הטלוויזיה כפי שנראו וכן על עדותו של השחקן המותקף, מגנה הצרפתי של בית"ר ירושלים אנטואן קונטה.

כזכור, במהלך המשחק בין שתי הקבוצות, בדקה ה-34 נהמו מספר אוהדי חיפה לעברו של השחקן שחום העור, וזה סרב לחדש את המשחק וניאות לכך כעבור מספר דקות.

השחקן המותקף עצמו התחייב כי יגיע לתת עדות בבית הדין וכבר העביר תצהיר בו פירט את שארע. בשל היעדרותו של קונטה השבוע לצורך חופשה משפחתית בצרפת, יתקיים הדיון בנוכחותו בשבוע הבא.

בחיפה בחרו להגיב מתוך דו"ח השיפוט כאשר נכתב שם על ידי שופט המשחק דוד פוקסמן הצעיר: "ברצוני לציין, כי אני ועוזר השופט שלי שהיה באירוע (מתי יעקובוב) לא שמענו קריאות חריגות מכיוון הקהל". עם זאת, בדו"ח השיפוט נכתב עוד כי מיד עם החלטתו של קונטה שלא לשוב ולשחק, נזרקה לעברו כוס שתיה מהיציע המזרחי של אוהדי מכבי חיפה.

זו אינה הפעם הראשונה בה נעזר תובע ההתאחדות לכדורגל להעמיד לדין על פי צילום במצלמות טלוויזיה, אך כן על פי תצהיר שחקן והבטחה להגעתו לעדות בבית הדין.