יצחק הרצוג
יצחק הרצוגצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, הגיע אמש (שני) לכנס הפדרציות היהודיות השנתי של כל צפון אמריקה (JFNA-Fed-lab) המתקיים בוושינגטון, בהשתתפות מאות מנהיגים יהודים.

הבוקר, בפתח הדברים התייחס יצחק הרצוג בפני הקהל הרב למצב הבטחוני בישראל ועדכן את הנוכחים במתרחש בארץ.

מארק וילף, יו"ר חבר הנאמנים של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, הארגון היהודי החשוב ביותר מחוץ לישראל המייצג את כל הקהילה היהודית בארצות הברית, הביע סולידריות ותמיכה תקיפה בשם יהודי ארה"ב עם מדינת ישראל ואזרחיה בשעה קשה זו.

הרצוג אמר למשתתפים, "זה לא היה לילה ובוקר קל לישראלים. ישראלים שוב תחת אש מרצועת עזה לאחר פעולה צבאית שהיתה הכרחית להבטחת בטחונה של המדינה, שכוונה כנגד אחד ממנהיגי הג'יאהד האיסלאמי שתקף את ישראל וחתר נגד כל אפשרות לשקט באזור".

"בעקבות הפעולה הזו שנועדה להגביר את בטחון ישראל, אנו תחת מתקפה. למעלה מ-160 טילים נורו אל עבר ישראל, אזעקות נשמעות בכל מקום- בתל אביב, בראשון לציון, באשקלון, באשדוד ובנתיבות. בית נהרס, משפחה נפצעה ואנשי הסוכנות היהודית מ'הקרן לסיוע נפגעי טרור' שהוקמה בזכות יהדות התפוצות נמצאים ברגע זה בשטח, כולל אנשי 'עמיגור' שנמצאים בשטח במטרה לתקן את הנזקים לבית ואנחנו פרוסים בכל הדרום", הוסיף הרצוג.

מארק וילף, יו"ר חבר הנאמנים של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה אמר: "הקהילה היהודית של צפון אמריקה תמכה ותומכת באופן מלא באחינו ואחיותינו, אתם המשפחה בישראל. אנחנו מודים על העבודה שהסוכנות היהודית עושה לטובת כלל ישראל, עבור כל הנשים, הגברים והמשפחות בישראל. תמיד נתמוך בכם. ליבנו ותפילותינו עם הנפגעים."

יו"ר הסוכנות היהודית עדכן על מצבם של יהודים מהתפוצות שנמצאים בימים אלה בישראל באמצעות תכניות של הסוכנות היהודית ועל מצבם של העולים החדשים שבמרכזי הקליטה בדרום ואמר: "יש לנו כ-7000 יהודים צעירים ברחבי ישראל שמשתתפים בתכניות בישראל ונמצאים תחת השגחה והגנה מלאה, כולל מכינות קדם צבאיות של הסוכנות היהודית בדרום הארץ. בנוסף יש לנו כ-6500 עולים במרכזי הקליטה בדרום שנמצאים תחת אש ואנו דואגים לבטחונם."

"אני בטוח שהעולם היהודי תומך במדינת ישראל, במקבלי ההחלטות, בצבא ובכל הגורמים שפועלים יום יום לבטחון אזרחי מדינת ישראל. מכאן אנחנו שולחים חיבוק חם למדינת ישראל." אמר הרצוג בסוף דבריו.