הפגנת השמאל הקיצוני
הפגנת השמאל הקיצוניPhoto by Miriam Alster/Flash90

פעילי שמאל קיצוני ושני חברי כנסת מהרשימה המשותפת הפגינו הערב (שלישי) בתל אביב נגד צה''ל והדרג המדיני, בעקבות התקיפות הנרחבות ברצועת עזה וחיסול בכיר הג'יהאד האיסלאמי.

ח"כ עאידה תומא סלימאן תקפה את בני גנץ: "במה תמכת, ברצח מתוכנן? בתחילתה של מלחמה עקובה מדם? היתה לך הזדמנות להראות שאתה מוביל מדיניות אלטרנטיבית, פוליטיקה אחרת, לא לעמוד דום מיד".

"מפה, מתל אביב, אני משמיעה קול צעקה, ואומרת לעם שלנו בעזה: יש בישראל אנשים הגונים שרוצים שלום ולא רוצים לחיות במלחמות, תחזיקו מעמד. בסופו של דבר הכיבוש ייגמר״, אמרה סלימאן.

ח"כ עופר כסיף אמר: "אנו עומדים כאן כנגד ממשלה מטורפת שבראשה עומד אדם שלא מעניין אותו כלום - חוץ מהוא עצמו. האיש הזה ישרוף עלינו את הבית, אם רק יאמין שהוא לא ייכנס לכלא. אם לא יהיה חופש ושחרור בעזה, גם בדרום ישראל לא יהיה שקט".

המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר ''מתנגדים לכיבוש'', ''יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים'' וגם ''כשהממשלה נגד העם - העם נגד הממשלה''.

ח״כ יועז הנדל מכחול לבן תקף את חברי הרשימה המשותפת שהפגינו נגד הלחימה בעזה, ״‏לא מחמיצים הזדמנות להפגין בעד אלה שיורים עלינו. אין מי שפוגע בדו קיום ובצורך בהשתלבות יותר מהם״.