בנט והרמטכ''ל בהערכת מצב
בנט והרמטכ''ל בהערכת מצבצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אליעזר טולדנו, משגר הערב (שלישי) מסר לארגוני הטרור ברצועת עזה, ומבהיר שצה"ל ערוך גם להחרפת המערכה נגדם.

"כוחות האוגדה, וצה"ל כולו ערוכים לפעולות התקפיות ככל שיידרש ופרוסים בהגנה על ישובי מערב הנגב, ואזרחי ישראל ככלל", אמר טולדנו.

מפקד האוגדה שיגר גם מסר לתושבי עוטף עזה, "הדבר החשוב ביותר כעת הוא להמשיך להישמע להנחיות פיקוד העורף, ולהימנע מהגעה למקומות שנסגרו ע"י צה"ל במרחב העוטף".

בתוך כך אמר הערב בכיר חמאס אחמד יוסוף כי אם התיווך המצרי ייכשל הלילה, חמאס תצטרף ללחימה. בחדשות 12 צוטט יוסוף, "אם הולכים להסלמה - נירה לעבר מטרות גם מעבר לתל אביב".

צה"ל ממשיך גם הערב לעבות את הכוחות ולהיערך סביב רצועת עזה. שיירות של טנקים ונגמ"שים עושות את דרכן לשטחי ההיערכות באוגדת עזה.

ההיערכות נמשכת בצל המשך מטחי הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל והמשך התקיפות של כוחות צה"ל ברצועת עזה.

החל משעות הבוקר ועד הערב בשעה 19:00 זוהו כ-190 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל, כך נמסר מדובר צה"ל. נציין כי מאז בוצעו עוד מספר שיגורים מעזה לעבר אשקלון ויישובי עוטף עזה.

לוחמי כיפת ברזל יירטו עשרות שיגורים על-פי המדיניות ובצה"ל מציינים כי אחוזי היירוט עומדים על למעלה מ-90%. בצה"ל מציינים עוד כי למעלה מ-50% מכלל השיגורים נפלו בשטחים פתוחים. יש להמשיך ולהישמע להוראות פיקוד העורף.

כך חוסל בכיר הג'יהאדחדשות כאן 11