מעמד החתימה על ההסכם.
מעמד החתימה על ההסכם.צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

יושב ראש ההסתדרות ארנון בר-דוד ומנכ"ל פלאפון רן גוראון חתמו על הסכם קיבוצי חדש בחברת התקשורת, לאחר משא ומתן ארוך ומורכב שנערך למעלה משנה, ובהמשך להבנות אליהן הגיעו הצדדים בפגישת החירום שכינס בר-דוד בחודש ספטמבר.

במעמד החתימה השתתפו גם מי שהובילו את המו"מ - יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק יקי חלוצי, סמנכ"ל משאבי אנוש בפלאפון צביקה אברמוביץ ויו"ר ועד עובדי החברה יחיאל שמן.

ההסכם עליו חתמו הצדדים מסדיר ומוסיף על ההסכם הקיבוצי הקיים בחברה משנת 2017 עד לחודש יולי 2022, והוא אף מסדיר את השינויים הארגוניים הנובעים משיתוף הפעולה בין החברות הבנות בבזק: פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes.

הצדדים סיכמו גם על היקפי ההתייעלות בחברה לכל שנות ההסכם: תינתן לעובדים אפשרות לפרישה מרצון בתנאים מוגדלים ומהטובים ביותר שניתנו עד כה בשוק תוך קבלת מענק פרישה של 250% וסל הטבות נוסף. במסגרת ההסכם נקבע עוד שהחברה תוכל להפריש 210 עובדים קבועים בפרישה מרצון, ובכל מקרה לא יותר מ-90 עובדים בפיטורים - וזאת על פי המנגנון המוסדר בהסכם אם יעד הפרישה לא יתממש. עוד על פי תוכנית ההנהלה ושלא במסגרת ההסכם, בכוונת ההנהלה לצמצם גם 190 משרות של עובדים בניסיון כולל אי גיוס עובדים.

בין עיקרי ההסכם: תוספות שכר בגובה 7% לשנים 2020-2022; מענק שנתי בגובה 1% לעובדים מעל שנה וחצי ותק בשנים 2021-2022 ומענק חתימה בגובה 20 מיליון שקל שיחולק לעובדים כבר בחודש ינואר הקרוב. כמו כן שודרג מנגנון חלוקת הבונוס לעובדים, בכפוף לעמידה ביעדי החברה בכל שנה.

בנוסף הוסכם כי החברה תקצה סכום של 4,375 שקל על כל עובד ושלושה מיליון שקל נוספים בכל שנה לטובת פעילויות רווחה; תועמד לרשות העובדים קופת מלגות לטובת לימודים אקדמיים; ייפתח אתר הטבות חדש לעובדים שיתוקצב ב-5.6 מיליון שקל; תוגדל ב-10 שקלים ל-31 שקל ליום השתתפות החברה במימון ארוחות צהריים לעובדים (באתרי החברה בהם לא קיים חדר אוכל).

המו"מ להסכם לווה מצד נציגות העובדים על ידי פרופ' ירון זליכה, עו״ד תהילה בנישו מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי ויועמ"ש לוועד העובדים עו״ד כפיר זאב. מטעם הנהלת החברה לווה המו"מ על ידי עו"ד אבייניש טסמה וכן עורכי הדין ירון לסטרל ושירי שלו ממשרד אשר חלד.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר במעמד החתימה: "אני מברך את הצדדים על חתימת הסכם שמסדיר את המשך יחסי העבודה הטובים הנהוגים מזה שנים בחברת פלאפון. היום אנו מוכיחים כי גם בתקופה מאתגרת לענף, הצלחנו באמצעות מו"מ אחראי, ותוך הידברות והבנה, להגיע לתוצאות טובות ומאוזנות שמצד אחד שומרות על איתנות החברה ומצד שני שומרות על מעמד העובדים ועל תנאי העסקתם".

מנכ"ל פלאפון, רן גוראון: "היום חתמנו על הסכם עם ועד עובדי פלאפון וההסתדרות הכללית, המצטרף להסכמים שנחתמו לאחרונה עם חברת בזק בינלאומי ועם חברת yes, המסדירים את תהליכי הסינרגיה וההתייעלות לצד תנאי ורווחת העובדים. כעת יש ביכולתנו להתקדם עם מהלכי הסינרגיה, להעמיק את שיתופי הפעולה ולמקסם את הפוטנציאל העסקי לשלוש החברות ולהבטיח את חוזקן בשוק התקשורת המשתנה. פלאפון הייתה ועודנה מובילה בענף הסלולר, ומהלכים אלה יאפשרו לנו להציע סל מוצרים רחב יותר ולהעניק ערך נוסף ללקוחותינו".

מירית כהן, סמנכ"ל תקשורת, פלאפון