שחקני נבחרת ישראל
שחקני נבחרת ישראלצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יומיים מותחים במיוחד עברו על הנהלת ההתאחדות לכדורגל. המצב הביטחוני השורר בארץ והירי הבלתי פוסק מעזה העמידו בסכנה את קיום המשחק במסגרת מוקדמות יורו 2020 מול נבחרת פולין.

המשחק שתוכנן להתקיים במוצאי השבת הקרובה באצטדיון טדי שבבירה, הועמד בספק בשל המצב הביטחוני וכבר נעשו שיחות ומאמצים גדולים להעתיקו הן לאצטדיון סמי עופר שבחיפה והן לאצטדיונים אחרים בחו"ל.

היום (רביעי) הודיעה ההתאחדות לכדורגל של פולין כי היא תגיע כמתוכנן לישראל ותשחק את משחקה במסגרת קמפיין מוקדמות יורו 2020 מול נבחרת ישראל באצטדיון טדי שבבירה.

הנבחרת הפולנית המדורגת במקום הראשון בבית ז' מאומנת על ידי שחקנה לשעבר של מכבי חיפה, ייז'י בז'צ'ק שלחץ גם הוא על קיום המשחק כמתוכנן, זאת לאור היכורותו את ישראל ואת המצב הביטחוני השורר בארץ כששיחק כאן במשך שנה וחצי - "בחיים לא הרגשתי איום כששיחקתי בישראל", אמר המאמן הפולני.

לא רק זאת, אלא שאל הנבחרת הפולנית יצטרפו לא פחות מ-2,000 אוהדים שמגיעים גם הם עם תחושת ביטחון ואמונה כי לא יאונה להם כל רע.

בנבחרת הפולנית אף אמרו כי הם אינם דואגים בין היתר בשל האבטחה והמוגנות שהתחייבו כלפיהם.

"בהתחשב במצב המתוח במדינה המארחת, ההתאחדות הפולנית, אחרי שיחות רבות והתייעצויות עם משרד החוץ, שגרירות פולין בישראל, ההתאחדות בישראל ונציגי אופ”א, החליטה להגיע לירושלים ולשחק במשחק המתוכנן", נכתב בהודעת הפולנים.

עוד נכתב: "בני שיחנו והשותפים לארגון הבטיחו כי אין סיכון וכי יערבו לבטיחות של הנסיעה של נבחרת פולין ושל 2,000 אוהדים שמגיעים לישראל. התאחדות הכדורגל הפולנית שומרת לעצמה את הזכות לקחת החלטה מכרעת אם יהיה איום על הביטחון של השחקים והאוהדים".