מתחם אתר הנופש בו התפוצצה רקטה באשקלוןדוברות משטרת ישראל

רקטה ששוגרה על ידי מחבלים מרצועת עזה פגעה בצהריים (רביעי) במתחם אתר נופש באשקלון.

צוות מד"א פינה לבית החולים ברזילי אישה בת 65 שנפצעה מרסיסי זכוכית שהתנפצה.

חובש רפואת חירום במד"א דביר בריבו סיפר: "כשהגענו למקום ראינו אישה כבת 65 מתהלכת בהכרה מלאה. במקום היו שברי זכוכיות רבים שהתנפצו.

"היא סבלה מפציעות קלות בגפיים ובפנים. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישה ועצירת דימומים ופינינו אותה במצב יציב לבית החולים ברזילי", הוסיף החובש.

מבית החולים נמסר כי מצבה של הפצועה מוגדר בינוני והיא טופלה בחדר המיון.

כלי טיס צבאי תקף בתגובה להמשך הירי מחבל בארגון הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה, שהיה במהלך הכנות לשיגור רקטות לעבר ישראל וזיהה פגיעה בו.

מאז אתמול שוגרו כ-400 רקטות מעזה לעבר ישראל כ-200 מהן היום. רובם יורטו על ידי לוחמי ''כיפת ברזל''. גם בשעה זו ממשיך צעד בתקיפת יעדי טרור בעזה ובחיסול מחבלים של הג'יהאד האיסלאמי.

השר בנט לתקשורת הזרה: נצוד כל מחבל עד שילדינו יהיו מוגניםדוברות

שר הביטחון נפתלי בנט העביר בצהריים מסר למדינות העולם באמצעות כלי התקשורת הזרים. ״במהלך 24 השעות האחרונות מחבלי הג'יהאד האיסלאמי שיגרו מעל 250 רקטות וטילים על ישראלים. על המשפחות שלנו, על הילדים שלנו", אמר בנט.

''אבל המחבלים הללו לא רק הורגים ישראלים. למעשה, הם הורגים את האנשים שלהם, בעזה. במחיר של כל רקטה שנורתה לישראל, הם היו יכולים לבנות עוד כיתת לימוד בעזה''.

בנט הדגיש: ''כוחות הביטחון הישראלים יצודו כל מחבל, עד שילדינו יהיו בטוחים ומוגנים. מדינות העולם חייבות להתייצב יחד כנגד הטרור האיסלאמי הקיצוני, אחרת גם הן יחושו את זעמו״.

גם בשעות אלו נמשכת מתקפת הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל, ובמקביל צה''ל מגביר את תקיפת יעדי הטרור ברצועה.

כלי טיס של צה״ל חיסל בצהריים שני מחבלים של הג'יהאד האיסלאמי שעסקו בהכנות לשיגור טילי נ״ט. זמן קצר קודם לכן התפוצצה רקטה בחצר מפעל באזור התעשייה בשדרות. אין נפגעים בגוף. נזק קל נגרם למפעל.

צילום: דובר צה"ל

מוקדם יותר היום סייר הרמטכ''ל רב-אלוף אביב כוכבי בגזרת אוגדת עזה בליווי מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אליעזר טולדנו ומפקדי החטיבות באוגדה.

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב עם המפקדים בשטח ושמע ממפקדי החטיבות המרחביות את עיקרי תמונת המצב הגזרתית ואת אופן היערכותם למול האיומים מצד ארגון הג'יהאד האיסלאמי, בדגש על איומי הנ״ט והצליפה.

כוכבי הביע את הערכתו הרבה לעשייתם של המפקדים והלוחמים לשמירה על הביטחון באזור עוטף עזה.