תיאודוסיץ' הערב. לא סתם כולן רצו אותו
תיאודוסיץ' הערב. לא סתם כולן רצו אותוצילום: עודד קרני, מכבי ראשון לציון

גדול עליהם. לא מעט קבוצות התעניינו בקיץ האחרון בשירותיו של מילוש תאודוסיץ', הרכז הסרבי המצויין בן ה-32.

השחקן ששיחק בקבוצות הגדולות ביותר באירופה כמו אולימפיאקוס וצסק"א מוסקבה, חזר לאירופה בקיץ האחרון לאחר קריירה קצרה בת שנתיים בליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA, וכולן רצו כי ינחת אצליהן.

גם מכבי ת"א הגישה הצעה נדיבה במיוחד בכדי לקלוט את הרכז הסרבי המדהים אך זה במפתיע בחר בלא אחרת מאשר וירטוס בולוניה האיטלקית. ככל הנראה כי הכסף הוא שקרץ לרכז שכבר אינו ילד זאת בעיקר בשל העובדה כי בבולוניה לא ייתקל כלל באתגר מקצועי.

חתימתו של תיאודוסיץ' בבולוניה הביא אותה באופן מיידי להיות מועמדת לזכיה באליפות היורוקאפ, מפעל הכדורסל השני בחשיבותו באירופה, ובינתיים זה נראה שזה הולך לשם.

הערב (רביעי) חרף המצב הביטחוני השורר בארץ והירי הבלתי פוסק מעזה, הגיע תיאודוסיץ' יחד עם קבוצתו האיטלקית לישראל והתמודד מול הכתומים מעיר היין במשחק הפכפך ומטריף שהסתיים בניצחון האורחים בתוצאה 85:79.

אולי זה החשש ממה שהולך בחוץ, אולי השאננות והיהירות, אך הכתומים מראשון לא היו רחוקים לרשום הפתעה גדולה ולנצח את האיטלקים החזקים, כשכבר הובילו עליהם ב-17 נקודות בזכות ריצת 2:22 עם 52:69 ברבע השלישי.

או אז התעורר לו תיאודוסיץ'. בדיוק כמו במשחק הקודם ביניהן באיטליה, גם הפעם האיטלקים הכריעו את המשחק עם בליץ גדול כשהרכז הסרבי המצויין פתח במסע קאמבק פרטי וסחף את קבוצתו לריצה לא פחות מדהימה משל ראשל"צ, עם 24:1.

ראשל"צ שקלעה נקודה אחת בלבד ב-9:30 דקות של משחק, הפסידה את המשחק וסיכוייה להעפיל לשלב הטופ 16 ביורוקאפ כמעט וחוסלו סופית.

בלי דריל מונרו החולה ומול אחת הקבוצות הכי טובות במפעל, מכבי ראשל"צ נותרת רק עם כמעט ועם ניצחון אחד בלבד ב-7 משחקים.