אזכרה השנתית לרב מאיר כהנא הי"ד

מאות בני אדם השתתפו הערב (חמישי) באזכרה במלאת 29 שנים להירצחו של הרב מאיר כהנא הי"ד.

האזכרה התקיימה באולם ''היכל דוד'' בירושלים, במעמד בני משפחתו של הרב כהנא, אנשי ''עוצמה יהודית'', רבנים ופעילים.

יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, ד"ר מיכאל בן ארי, התייחס במהלך האזכרה למציאות הביטחונית בדרום ואמר "הרב כהנא הזהיר אותנו כבר לפני שנים רבות ממה שקורה בעזה, חבל שלא הקשיבו לו כבר אז אחרת המציאות לא הייתה מתנפצת לנו כעת בפנים".

עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, חשף בדבריו תמלולים מתוך חקירת המ"כ של לוחמי כפיר העצורים מזה כשלושה שבועות בחשד להכאת בדואים בתחנת דלק בדרום.

בן גביר סיפר כי חוקרי המשטרה היו בהלם מכך שהחיילים הגנו על עצמם ולא ברחו. "בשביל מה הביאו להם נשקים אם לא בשביל להילחם?'' שאל בן גביר והוסיף "אנחנו כאן בשביל לנצח, בשביל להכניס עוצמה יהודית למדינת ישראל".

מנכ"ל מפלגת עוצמה יהודית, יצחק וסרלאוף, אמר באזכרה "ביום זה אני מציע להקשיב לאנשים שליוו את הרב בדרכו. שהלכו איתו בדרך לא דרך. שצעדו אחריו במדבר בארץ לא זרועה. שסללו את הדרך עבורנו כדי שנדע את ההבדל בין האור ובין החושך. בין הטוב לרע. לבל נתבלבל ולבל נגמגם מול התרבות הגויית המכרסמת את היהדות השורשית והאמיתית. זו הזדמנות להקשיב וללמוד מאנשים שצועדים בבטחה מתוך אמונה בצדקת הדרך וללא מורא מרעשי הרקע של פגעי הזמן החולף", אמר וסרלאוף.

מנכ"ל ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, התייחס ללקיחת הטלפון של דוברי ראש הממשלה לפני שבועות אחדים. גופשטיין סיפר איך החרימו לו את הפלאפון וכן ספרים של הרב כהנא באחת מהחקירות שלו. "היכן אז היה ראש הממשלה? למה אז הוא לא נלחם בשי ניצן ובחונטה המשפטית?", שאל גופשטיין.

פעיל הימין ברוך מרזל, איש חברון, דיבר גם הוא באזכרה וסיפר על תנועה חדשה בשם "האמת היהודית" שאותה הוא מקים בימים אלו. התנועה תלחם על צביונה היהודי של מדינת ישראל וכן תדרוש אכיפה וגירוש של אויבי ישראל מהארץ.

במהלך הערב חולקו פרסי ''מנהיגות צעירה'' על שם הרב כהנא זצ''ל לצעירים פורצי דרך בנושאים שונים. אחד ממקבלי הפרס הוא נריה זארוג שנעצר בתחילת השבוע ביצהר לאחר שסירב לציית לצו מנהלי שהוצא נגדו והרחיק אותו מביתו וממשפחתו.

כמו כן, קיבלו צעירים נוספים פרסים על פעולתם. נכדו של הרב כהנא, מאיר אטינגר, קיבל את הפרס על פעילותו למען הפצת התורה והמאבק למען ארץ ישראל. אהרון אור אטיאס קיבל את הפרס על פעילותו להפצת תורתו של הרב כהנא. מנכ"ל עוצמה יהודית, יצחק וסרלאוף, קיבל את הפרס על פעילותו בדרום תל אביב.

על פעילות למען הר הבית קיבלה את הפרס הודיה קהתי מתנועת ''חוזרים להר'', ועל הפעילות למען המלחמה בהתבוללות במסגרת ארגון להב"ה קיבלה את הפרס שיבת ציון פרידמן. יהודה אפשטיין קיבל את הפרס עבור הקמת הארגון ''קדושת ציון'' ואילו דודיק מסרטי קיבל פרס על פעילותו ב''עוצמה יהודית''.

בסוף האירוע הוקרן סרט חדש על פעילותו של הרב כהנא והתקיימה התוועדות עם סיפורים ושירים לזכרו.