ליברמן וגנץ
ליברמן וגנץצילום: אלעד מלכה

רביעית מנהיגי ''כחול לבן'' התכנסו היום (חמישי) לפגישה שבסיומה לא הגיעו להכרעות דרמטיות.

נכון לרגע זה אין התקדמות במגעים לממשלת אחדות, ובמערכת הפוליטית מעריכים שבני גנץ יאלץ להחזיר את המנדט לנשיא המדינה ולהודיע כי נכשל במשימת הרכבת הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב סרטון ובו פנייה ישירה לאביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, שעימו ייפגש ביום ראשון הקרוב.

''אני בהחלט מאמין שאין שום סיבה ללכת לבחירות. אפשר להקים ממשלת אחדות לאומית. אבל לפני הפגישה שלי עם אביגדור ליברמן, אני רוצה לשאול אותו פשוטה ולקבל תשובה ברורה.

''איווט, האם אתה וסיעתך תצביעו נגד הקמת ממשלה שנשענת על תמיכתכם או הימנעותם של חברי הכנסת מהרשימה הערבית המשותפת, שאתה הגדרת אותם כ'גיס חמישי'?", שאל נתניהו.

''אני רוצה לדעת את האמת. אתה באמת מוכן לסכן את ביטחון ישראל ולהקים ממשלה שנשענת על אחמד טיבי ואיימן עודה? מספיק עם המשחקים המסוכנים האלה. תן לי תשובה ברורה - כן, או לא?", הוסיף ראש הממשלה.

נתניהו לליברמן: תן לי תשובה ברורה, כן או לא?

מוקדם יותר היום נפגש יו"ר ישראל ביתנו עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, בכפר המכביה. בתום הפגישה אמר ליברמן לעיתונאים "מה שחסר לי זאת הודעה ברורה, חדה, של כל ראשי כחול לבן, שהם מקבלים את מתווה הנישא. מנתניהו שמענו לאו מוחלט להצעות שהצעתי, מפה לא שמעתי לא אבל גם לא שמעתי כן בצורה פוזיטיבית להצעות שהצעתי".

גנץ אמר בסיום הפגישה, "סיימנו פגישה טובה בה ניתחנו את המציאות. למיטב שיפוטי נתניהו שומר את הגוש וחותר לבחירות".

"אני הבהרתי את העמדה שלי לגבי האפשרויות שעל הפרק- אני מוכן לשקול כל אופציה שתעמוד בעקרונות שלי בהיבטי כתב אישום", ציין גנץ.

לדבריו, "קבענו להיפגש בתחילת שבוע הבא פעם נוספת. אנחנו לא רוצים לראות בחירות ונעשה כל מאמץ עד הרגע האחרון. היה שיח טוב ונמשיך ונפעל במשותף".

ליברמן: לא קיבלתי תשובה ברורה