ח"כ יעקב אשר
ח"כ יעקב אשרצילום: הלל מאיר/TPS

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יעקב אשר, הבהיר אמש (ה') כי יו"ר כחול-לבן ח"כ בני גנץ הוא שותף פוליטי ראוי.

תחילה התייחס לתקרית שאירעה במהלך חתונת בתו בו השתתף בני גנץ. "גנץ התקבל בחתונה בצורה יפה ומכבדת כדרכם של החרדים. גם אחרי מערכת הבחירות הסוערת, דעתי ודעת חברי הסיעה שצריך לקרב אותו ולא לדחוק אותו לידיו של לפיד למרות המסרים שיצאו בקמפיין של 'כחול לבן' לפני הבחירות. אם גנץ היה שונא חרדים הוא לא היה מגיע לאירוע ואף לא היה מוזמן", אמר בראיון לרדיו 'קול חי'.

"דרכם של מרנן הרב שך והרב שטינמן זצ"ל ושאר גדו"י הייתה ועודנה שגם בתקופות קשות לא לתקוף אישית ואף לקרב מנהיגים פוליטיים ששנאת החרדים היא לא לחם חוקם, תפקידנו לשמר קשרים ולבנות גשרים. מבחינתנו גנץ ראוי לשותפות בממשלת אחדות עם הליכוד. אם יתברר בעתיד שטעיתי אני אעלה לשידור ואגיד טעיתי"

אשר הבהיר לא יהיו פשרות בגזרת הסטטוס קו. "אם תהיה התפשרות שלנו בכניסה לממשלה רחבה זה יהיה רק על תיקים ומעמד, בוודאי לא בנושאי העקרונות שלנו. אנחנו שומרי הסף על יהדותה של המדינה ונמשיך לשמור על הסטטוס קוו ביחסי דת ומדינה, בלי לפרוץ אותו גם במחיר של ישיבה באופוזיציה".

אשר לאופציית ממשלת המיעוט אמר כי "לא משנה מה יענה רה"מ, אין היתכנות לממשלת מיעוט, לגנץ אין ברירה אלא לשתף פעולה עם נתניהו, בנוסף הרי יש ב'כחול לבן' אנשים עם אג'נדה ימנית שלא יהיו מסוגלים להקים ממשלת מיעוט של שמאל בתמיכת הערבים. זו תהיה התאבדות פוליטית ורעיונית שלהם"

בדבריו התייחס לאפשרות שבה תוקם ממשלת אחדות ללא החרדים כשנתניהו מגן על האינטרסים של המפלגות החרדיות.

"גם אם יש רעיונות ששוקלים להציע לגדולי ישראל זה רק כשאין ברירה. אני מציע לא לתת לאנשים רעיונות. ואף ח"כ לא צריך לעשות את זה גם אם הוא מסתתר בשם אנונימי", אמר.