שירה ועמיחי
שירה ועמיחיצילום: אלירן אהרון

חמש משפחות שכולות שאיבדו את יקיריהן בפיגועים יגישו בתחילת השבוע לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעה נגד חמאס.

העיתון "ידיעות אחרונות" דיווח כי מדובר במשפחות של סגן שיר חג'אג' ז"ל וסג"מ ארז אורבך ז"ל שנהרגו בפיגוע בארמון הנציב לפני קרוב לשנתיים, נחמיה לביא ז"ל שנרצח בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים לפני כארבע שנים, סמל אלחי טהרלב ז"ל שנהרג בפיגוע דריסה לפני כשנתיים וחצי וגם משפחתו של הילד שלא זכה לחיות: התינוק עמיעד איש־רן ז"ל.

את השם עמיעד־ישראל הוא קיבל כשכבר היה בטיפול נמרץ, לאחר שיולד לפני הזמן. המחבל, צאלח ברגותי, שהיה חלק מחוליה של החמאס, חוסל כעבור ימים ספורים על ידי הימ"מ.

"משפחתנו איבדה את עמיעד־ישראל שלנו אחרי שלושה ימים בלבד, אבל אלו היו ימים שנגעו בכל עם ישראל. לצערנו מאז הצטרפו למעגל השכול משפחות נוספות ודמנו ממשיך להישפך כמים", אמר הרב רפאל איש־רן, סבו של עמיעד.

לדבריו, "עלינו כחברה וכעם להילחם במחבלים ובמסייעים להם בכל דרך. על המחבלים הארורים והמסייעים להם לדעת כי נכה בהם בכל דרך אפשרית ובכלל זאת גם בהיבט הכלכלי. כסף מאפשר פיגועים ולכן אנחנו מבקשים לוודא שגם אלה שאיפשרו את המימון הכספי יפגעו כלכלית. לא הצטרפנו לתביעה זו כדי לקבל כסף, אבל בהחלט הצטרפנו לתביעה כדי להעביר את המסר שנילחם בכל הכלים שבידנו כדי לעצור את הפיגוע הבא".

בדיווח נאמר כי המשפחות תובעות באופן תקדימי גם שלושה חלפני כספים שעבדו בשירות חמאס והעבירו להם את הכספים שיועדו לביצוע פעולות טרור. השלושה: מוחמד כמאל סלאמה אלאי, פואז מוחמד עלי נאצר וכאמל עבד אל־רחמן עארף עוואד, היושבים ברצועת עזה, שימשו על פי כתב התביעה, כצינור להעברת כספים מאיראן לחמאס ‑ באמצעות גוף פיננסי שנקרא "בית אלמאל".