בנט השבוע
בנט השבועצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, מספר מדוע קיבל נפתלי בנט את ההצעה להמתנות לשר הביטחון, וטוען כי יחסי בנט וראש הממשלה נתניהו לא השתפרו במיוחד כפי שאולי היה נדמה.

בטורו בעיתון ידיעות אחרונות מגלה סגל כי נציגי "כחול לבן" הציעו לבנט ושקד לחבור לממשלתם ובתמורה לקבל בין היתר את החלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן. ''זה היה מאפשר לימין החדש להסביר שלא העדיפו את גנץ על פני נתניהו, אלא את ההתיישבות על פני עוד בחירות", מספר סגל.

בנט סירב אמנם לפתח את ההצעה, אך גם נתניהו בלם את המהלך באמצעות מינויו לשר הביטחון. לדברי סגל, נתניהו ''משוכנע שאלמלא מינה את בנט לשר הביטחון, היה מוצא את עצמו ביום שישי הזה בקיסריה, מוקף ארגזים ועם התואר 'יושב ראש האופוזיציה'.

''בנט הגשים חלום ישן: להיות איווט. במשך שבע שנים, מאז נכנס לפוליטיקה, זכה בנט בקביעות ליותר מנדטים מליברמן, אבל לתפקידים נחותים יותר. הסיבה הייתה מפלגתו, על רבניה ועסקניה ורוחה הנמוכה. הוא לא יכול היה, כמו ליברמן, להציב אולטימטום ולהיעלם, כי תמיד הטלפון שלו היבהב עם רב שקיבל שיחת טלפון מנתניהו. לכן בנט היה בעשור האחרון שר החינוך והכלכלה, וליברמן - שר החוץ והביטחון. לכן ליברמן השתריין בליכוד במחירים נדיבים ובנט ושקד נאלצו לנדוד בצמד בערבות הימין, לא מוזמנים להיכנס''.

סגל מזכיר כי היום לפני שנה הציב בנט אולטימטום לנתניהו: או שאתמנה לשר הביטחון, או שאתפטר. ראש המל"ל מאיר בן שבת נשלח אז בידי ראש הממשלה אל הרב דרוקמן עם מידע סודי, דרוקמן התרשם, ובנט נאלץ לוותר על האולטימטום.

''הקמת המיזם הצולע של הימין החדש נועדה להזיז אותו לעמדה שבה יוכל להציג בפני הליכוד איום אמין. חלק ממכריו הוותיקים של בנט כמעט ונבהלו. מאז הבחירות הוא נהג באכזריות ובציניות, אבל זה השתלם. השבוע צולמו שר הביטחון היוצא והנכנס עם בן שבת במשרד הביטחון בקריה, חמורי סבר ומקבלים עדכונים מהדרום. הרב דרוקמן לא עודכן הפעם".

סגל הוסיף, ''כמובן, עוד מוקדם מאוד לקבוע אם מדובר ביותר מהצלחה טקטית רגעית: רבין היה רמטכ"ל ששת הימים, ובנט עלול להיות שר ביטחון לשישה ימים. הלוואי שכהונתו במשרד הביטחון תלווה ביצירתיות ותעוזה כמו אלו שגילה בדרך לקומה ה־14 בקריה.

''אגב, היחסים בין נתניהו ובנט לא השתפרו במיוחד גם אחרי המינוי, תודה שהתעניינתם. 'הצייצן בשדה השיפון', כונה השבוע בבלפור שר הביטחון החדש''.