הרב קוסטינר נואם בעצרת תנועת חזון. ארכיון
הרב קוסטינר נואם בעצרת תנועת חזון. ארכיוןצילום: יח"צ

מאות משרתי מילואים פנו במהלך הימים האחרונים בבמכתב לרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, בדרישה לעצור את המהלך להדחת הרב צבי קוסטינר משירות מילואים.

במכתב שנשלח, תחת הכותרת "קריאה למנוע הדחת הרב קוסטינר משירות מילואים" הם פונים לרמטכ"ל ודורשים לבלום את המהלך שהחל לדבריהם בשבועות האחרונים להדחת הרב קוסטינר משירות.

לקריאת המכתב המלא לחצו כאן

"בימים האחרונים מקודם מהלך שמטרתו להדיח את הרב צבי קוסטינר משירותו כרב צבאי במילואים, וזאת בשל עמדה תורנית שהביע הרב בשיעורים ושיחות בנוגע ליחס תורת ישראל לשירות בנות בצה"ל בכלל ובתפקידי לחימה בפרט ולסוגיית הצניעות המתאימה לבנות ישראל", נאמר במכתב.

נזכיר כי הרב צבי קוסטינר, ראש ישיבת ההסדר במצפה רמון, הועבר לפני למעלה משנה מתפקידו כרב קורס רבנים צבאיים, זאת עקב דברים שאמר במהלך שיעורים ושיחות שהעביר, בעיקר בהקשר לפקודת השירות המשותף.

בהמשך המכתב הם מביעים זעזוע מהרצון להדיח את הרב בגלל עמדותיו "אנו, תלמידי ובוגרי ישיבות ומכינות, מזועזעים מהמחשבה כי במדינת ישראל, הבית הלאומי של העם היהודי, יודח רב מתפקידו רק בשל עמדה תורנית והלכתית שהוא מבטא ומחנך אליה".

עוד הם מוסיפים, "הרב קוסטינר, תלמיד חכם וראש ישיבה נערץ ומוערך, הוא רס"ן במיל' ושירת כ25 שנה במילואים במסירות ולתקופות שירות ממושכות, חינך ומחנך אלפי תלמידים לאהבת התורה העם והארץ ולשירות בצה"ל כערך נעלה ומרכזי. פגיעה מגמתית כזאת בראש ישיבה וברב חשוב בישראל והדחתו מצה''ל, עלולה גם לפגוע קשות באמון של הציבור בצה''ל ולעודד אוירה של הפחדות וסתימת פיות".

בסיום המכתב הם פונים ישירות לכוכבי בדרישה לבלום את המהלך ולהחזיר את הרב לתפקידו "אנו, ששירתנו ומשרתים במילואים ושצה"ל יקר מאוד לליבנו, קוראים לך, כמי שאמון על חוסנו ועוצמתו ורוחו של צה''ל, וכמי שפועל בחודשים האחרונים לביצור ולהרמת ערך הניצחון וההכרעה בצבא, לבלום חדירה של אג'נדות אזרחיות לצבא ולמנוע מהלך נמהר ולא הגיוני זה ולהחזיר את הרב קוסטינר שליט"א לתפקידו כרב צבאי במילואים. בברכת 'ה' עוז לעמו יתן', וכדברי חכמינו: אין עוז אלא תורה".

אלקנה באב''ד, מחותמי המכתב, אמר: "חתמנו כי הזדעזנו מהמחשבה שרב ומחנך במדינת ישראל, שמאות מתלמידיו שימשו ומשמשים כחיילים וקצינים בצבא, צריך לחשוש להביע עמדות של תורה מחשש שיבולע לו בשירות המילואים. יש לנו חשש שהמהלך הזה מובל על ידי גורמים חיצוניים שטובת הצבא איננה לנגד עיניהם. אנחנו קוראים לרמטכ"ל לעצור את המחטף הזה, להמשיך להוביל את השינויים המבורכים בצה"ל כך שהערך המנחה הוא אך ורק ערך הניצחון, ולא לאפשר הכנסת אג'נדות זרות ומניעים זרים לצה"ל".

דובר צה"ל מסר בתגובה: "דיוני ושיבוצי כוח אדם בצה"ל מתקיימים מטעמים מקצועיים בלבד".