הצפות בוונציה
הצפות בוונציהרויטרס

הגאות הגבוהה ממשיכה להציף את ונציה מדי יום, והתושבים בעיר מוחים על ההתעלמות של הרשויות במשך שנים רבות מהבעיה שמציקה להם בכל שנה, והשנה ביתר שאת.

לקראת סוף השבוע אישרה ממשלת איטליה תקציב מיוחד של 20 מיליון יורו לביצוע התיקונים הדחופים ביותר, בעקבות נזקי ההצפות, אך לטענת העיריה של ונציה, מדובר בסכום שאינו מספיק אפילו לשלבי ההתחלה של שיקום הנזקים.

כבר לפני 16 שנה החלה ממשלת איטליה להוציא לפועל פרויקט גדול של הגנה על ונציה מפני הגאות. במסגרת זו תוכננו כ־80 מחסומים המתרוממים מדי ערב, בכל הכניסות של תעלות המים לעיר, וכך היתה ונציה אמורה להיות מבודדת מהים המקיף אותה, באופן מלאכותי ורק לשעות הגאות.

אלא שהפרויקט התנהל בעצלתיים. ניהול כושל ופרשיות שחיתות רבות, גרמו לכך שהתקציב גדל והתרחב מפעם לפעם, אך התוצאה הרצויה לא הושגה, וכיום רק חלק מהמחסומים קיימים, מה שכמובן לא עוזר לעיר בכלל, כל עוד היא אינה מוגנת מכל צדדיה.

בנוסף, בוצע באחרונה ניסוי במחסומים שכן נבנו, אך תנודות חשודות גרמו לרשויות באיטליה לחשוש כי הפרויקט כולו ירד לטמיון, לאחר שחלודה התגלתה בשלדות של המחסומים, וספק אם הם יוכלו לעמוד בלחץ הכבד של מי הים, לאורך שנים.