אבו מאזן
אבו מאזןצילום: רויטרס

אישים וארגונים מכל קשת המערכת הפלסטינית משבחים את עצרת הכללית של האו"ם שאישרה בשבוע שעבר שבע החלטות פרו פלסטיניות, כולל ההחלטה להאריך את המנדט של אונר"א עד יוני 2023 ברוב של 170 מדינות.

רק שתי מדינות התנגדו להארכת המנדט של אונר"א, ישראל וארה"ב, ושבע מדינות נוספות נמנעו בהצבעה.

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, מוחמד אישתיה, אמר כי הארכת המנדט של אונר"א משקף את הסולדריות הבינלאומית עם העם הפלסטיני ותמיכה בזכויותיו הלאומיות.

חברת הוועד הפועל של אש"ף, חנאן עשראווי, אמרה כי ההחלטה מבטאת תמיכה בינלאומית מכרעת בצדק, בחוק הבינלאומי, בפליטים הפלסטינים ובאונר"א.

תנועת 'פתח' בראשה עומד מחמוד עבאס (אבו מאזן) רואה בהחלטת האו"ם ניצחון לעם הפלסטיני ותבוסה קשה לתומכים בעסקת המאה, היוזמה האמריקנית ליישוב הסכסוך.

בהודעה שפרסמה 'פתח' נאמר, כי ההחלטה היא סימן לכך שהעולם תומך בזכות השיבה של הפליטים הפלסטינים והיא התחייה להמשיך את המאבק עד אשר העם הפלסטיני יממש את זכויותיו הלאומיות הלגיטימיות, ובראשן זכות השיבה, זכות ההגדרה העצמית והקמת מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה אל-קודס.

על פי הפרשנות הפלסטינית, הפליטים הפלסטינים וצאצאיהם לדורותיהם (5-7 מיליון) זכאים לשוב למקומות המגורים המקוריים שלהם בתחומי מדינת ישראל. משמעותה של הזכות הלכה למעשה היא פינוי האוכלוסיה היהודית מישובים הקיימים.