ח"כ ביטן: "הם רוצים ממשלה בלי נתניהו"יוני קמפינסקי

ח"כ דוד ביטן (הליכוד) משתתף הערב (ראשון) ב"כנס החירום" בגני התערוכה, על רקע כוונת ''כחול לבן'' להקים ממשלת מיעוט בתמיכת הסיעות הערביות.

"כחול לבן מה שמעניין אותם זה להקים ממשלה בראשותם גם אם זה יוצר בעיות קשות מאוד מבחינה כלכלית וביטחונית", אמר ח"כ ביטן לערוץ 7.

"כחול לבן לא רוצים ממשלת אחדות, הם רוצים ממשלה בלי נתניהו, ממשלה שלהם, ואחר כך ילכו לבחירות כשהשינוי היחידי יהיה שהם יחזיקו את הממשלה במקום נתניהו. הם יודעים שכל מהלך שיהיה להם בממשלת מיעוט לא יחזיק יותר מחודש".

את הדיווחים לפיהם בכחול לבן מצפים ל'עריקה' של חברי כנסת מהליכוד מכנה ח"כ ביטן 'ספין' ומסביר: "זה לא יקרה. אין דבר כזה וגם הצעת החוק (לאפשר לפחות משליש סיעה לפרוש ולהצטרף לממשלה - י.ק) זה חלק מבניית ספין, אין בזה שום דבר. בליכוד אין דבר כזה. אני מציע דבר אחר, שהם יתפרקו ויתנתקו מלפיד ויצטרפו לממשלה יחד איתנו לממשלת רוטציה".

לדברי ביטן, לפיד הוא שעומד מאחורי סיכול הקמת ממשלת אחדות: "לפיד מטרפד כל סיכוי לממשלת אחדות".

ביטן מוסיף כי אין לו שום ציפיות כי ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן יחברו לגוש הימין, ולדבריו האופציה ההגיונית היא שב-21 הימים שאחרי המנדט של גנץ יגיעו להסכם על ממשלת אחדות רחבה: "הציבור לא רוצה בחירות וכולם יתעשתו. לא יהיה סיכוי לממשלת מיעוט אלא רק לממשלת אחדות".