לשתות הרבה גם בחורף!

לכבוד ההגעה המאוחרת של התקופה הקרה, ריכזנו עבורכם טיפים שיעזרו לכם לשתות הרבה מים גם בחורף.

תוכן שיווקי , כ' בחשון תש"פ

מים עם פרי
מים עם פרי
PIXABAY
עוד שניה כבר דצמבר וסוף סוף החורף מראה סימנים שהוא מגיע לארצנו הקטנה והחמה. לכבוד ההגעה המאוחרת של התקופה הקרה, ריכזנו עבורכם טיפים שיעזרו לכם לשתות הרבה מים גם בחורף.

בקיץ זה די ברור למה חשוב לשתות מים ואכן ישנם לא מעט טיפים לעידוד שתייה בעונה החמה. אבל למה זה חשוב כל כך לשתות הרבה מים גם בחורף? ובכן, בחורף לעיתים אנו לא מרגשים צורך לשתות, ולכן קיים סיכון משמעותי להתייבשות, אבל מעבר לכך, שתייה מרובה במהלך החורף יכולה לעזור לנו להתמודד טוב יותר עם מחלות עונתיות ואלרגיות שונות של חילופי עונות. ולאחר שהבנו למה זה חשוב, הנה 5 טיפים לשתייה מרובה בחורף:

כוס מים על כל כוס קפה

אין כמו אספרסו חמים לפתוח את הבוקר או כוס נס קפה גדולה להתפנק בערב מתחת לשמיכה. עם זאת, חשוב לזכור שמשקאות חמים אינם מכילים מספיק מים ובעוד הם נותנים לנו תחושה ששתינו, הם אינם מספקים לגוף את הנוזלים החיוניים לו הוא זקוק. עשו לעצמכם מנהג, על כל כוס קפה או כל משקה חם אחר, שתו כוס מים אחת. בונוס: ישנן ערכות קפה המתלבשות על בר המים במטבח ובכך חוסכות מקום וגם מזכירות לכם לשתות כוס מים צלולים לפני הקפה.

מים עם טוויסט

טיפ זה שימושי גם להורים, אך בעיקר לילדי המשפחה שלעיתים קשה יותר לעודד אותם לשתייה מרובה, ולא אחת הם מעדיפים לשתות משקאות ממותקים שלא מכילים מספיק מים וגם מכילים כמות גדולה של סוכר. הטיפ הוא אם כך, להוסיף למים טוויסט קטן כמו חתיכות פרי, מלפפון או לימון ונענע. קנקן שכזה בארוחת הערב יעורר חשק לשתות מים בקרב כל המשפחה. בונוס: לשתיית מים עם לימון ישנם גם לא מעט יתרונות בריאותיים ומומלץ לפתוח את הבוקר עם כוס מים חמים ולימון, במיוחד בחורף.

שתייה מרובה בעבודה

בעוד בבית זה פשוט יותר, לעיתים בעבודה אנחנו יכולים לעבוד מול מחשב במשך כמה שעות מבלי לשתות כלל. וכאשר אנו קמים לבסוף מהכיסא, הנטייה שלנו היא לשתות דווקא קפה כדי להתעורר ולהמשיך בעבודה. הטריק במקרים כאלה הוא לעשות לעצמכם מנהג לשתות כוס מים בכל פעם שאתם קמים מהשולחן. בהתחלה זה ייקח זמן לזכור אבל ברגע שזה יהפוך להרגל כבר לא תשימו לב שאתם עושים זאת. קמתם לשירותים? שתו מים, הלכתם להכין קפה, שתו מים, קמתם להביא את המסמך שהדפסתם? שתו מים! בונוס: אומרים שלוקח שלושה שבועות לאמץ הרגל חדש, אז קצת מאמץ ותסגלו לעצמכם הרגל בריא לכל השנה..

תה תה ותה

כבר הזכרנו שבחורף אנחנו שותים יותר שתייה חמה מאשר בעונות אחרות. ההמלצה שלנו היא להחליף לפחות שתי כוסות קפה ביום בשתי כוסות תה מפנקות לא פחות, אך עם יותר מים ויותר יתרונות בריאותיים. תוכלו להצטייד מראש במגוון טעמים וסוגי תה שונים שימשכו אתכם להעדיף דווקא את התה על פני הקפה. בונוס: אם אתם רגילים להכין תה בשיטה הרגילה עם תיונים מוכרים, כדאי שתדעו שישנן לא מעט חליטות תה מיוחדות המורכבות מפירות יבשים וצמחי תבלין שונים שפשוט הופכים את התה להרבה יותר טעים.

בקבוק מים מעוצב

דבר נוסף שיתרום רבות לעידוד שתייה בקרב ילדים הוא בקבוק מים מעוצב ומגניב. אם הילדים שלכם בני 10 ומטה, כדאי מאוד שייקחו עמם בקבוק מים אישי לבית הספר, ורצוי שיהיה בקבוק שהם אוהבים במיוחד וכזה שיזכיר להם לשתות במהלך היום.

בונוס: ישנם כל כך הרבה סוגים של בקבוקים כאלו: עם קשית, עם ידית, עם שרוך לנשיאה ועוד. פשוט בחרו את הבקבוק העמיד ביותר, שיהיה תרמי ושלא יטפטף בתיק!