אוהדי חיפה
אוהדי חיפהצילום: פלאש 90

בשבוע הבא תעמוד מכבי חיפה לדין בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל באשמת התנהגות גזענית של אוהדיה.

הקבוצה הירוקה מהכרמל תגיע לבית הדין בשל טענות שחקנה שחום העור של בית"ר ירושלים, המגן הצרפתי אנטואן קונטה כי אוהדים הקניטו אותו, קראו לו בשמות גנאי ונהמו לעברו במשחק שהתקיים במסגרת המחזור ה-10 בליגת העל בכדורגל בין בית"ר לחיפה באצטדיון סמי עופר.

בחיפה תקפו בחריפות את החלטתו של תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף להעמיד אותם לדין וטענו כי הוא התקפל בפני האוהדים הירושלמים שהציפו את הרשתות החברתיות בדרישה להעמיד את חיפה לדין. בתשובה להחלטת התובע ציטטו בחיפה את דו"ח השיפוט שלא ציין את הקריאות הגזעניות שהופנו לעברו של קונטה.

כעת מסתבר כי יש מי ששמע ואף ציין זאת בדו"ח שלו, כאשר משקיפי תכנית 'בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים' של הקרן החדשה לישראל כתבו בדו"ח אותו פרסמו היום (שני) כי אכן התרחשו קריאות אלו מבין יציעי אוהדי מכבי חיפה.

אמנם לדברי כותבי הדו"ח, מדובר באוהד בודד אשר הושתק על ידי חבריו ליציע, אך עצם החשיפה כי אכן קריאות אלו התרחשו מהווים הוכחה ניצחת לטענות בית"ר ירושלים, שחקנה ואוהדיה.

"בדקה ה-33 שחקנה של בית״ר ירושלים, אנטואן קונטה, ספג נהמות מצד בודדים מאוהדי חיפה, כך על פי עדותו של השחקן שאף הוציא תצהיר בעניין. השחקן טען כי ספג נהמות ואף ראה אוהדים עושים תנועות קוף לעברו. על אף שהנהמות לא נשמעו ע״י השופט, בהתאחדות יעמידו את חיפה לדין בעקבות עדות השחקן. כחלק מאותו אירוע הושלכו חפצים מיציע חיפה אל עבר המגרש. בנוסף, אוהד בודד של חיפה נהם לעברו של קונטה 3 פעמים נוספות בהמשך המחצית הראשונה ומיד הושתק על ידי חבריו ליציע", נכתב בדו"ח המשקיפים.

עוד נכתב בדו"ח שיצא מבית הקרן החדשה לישראל וכותביו אינם נמנים בלשון המעטה על אוהדי הקבוצה הירושלמית, כי "על פי דיווחים, בחיפה שוקלים להודיע כי גם שחקנה, עאיד חבשי, ספג קריאות גזעניות לפני המשחק מאוהדי בית״ר, אך לא התקבל דיווח מדויק מהקבוצה לגבי אותן קריאות".

לא רק זאת, אלא שבתכנית ששמה לה למטרה לדווח על אירועים גזעניים במגרשי הכדורגל, לא יכלו להתעלם מאירוע גזעני נוסף שהתרחש ביציע אוהדי חיפה במהלך המשחק כאשר אוהדי המארחים הניפו שלט בגנות בית"ר עם הכיתוב "אם ההר לא בא אל מוחמד, מוחמד יבוא לבית״ר", אך כמובן מייד טרחו לציין כי השלט הורד במהירות על ידי האבטחה שבכלל היא ומועדון מכבי חיפה הם אלו שנתנו את האישור להכנסת השלט.

האם בית הדין יפעל ביד קשה נגד הגזענות?