חיסון נגד שפעת
חיסון נגד שפעתPhoto by Kobi Gideon / FLASH90

האגודה למלחמה בסרטן ממליצה לציבור חולי הסרטן לגשת ולהתחסן נגד שפעת החורף.

החיסון נחשב בטוח לחולי סרטן מכיוון שהוא מכיל נגיפי שפעת מומתים (נגיף מומת אינו יכול להדביק). הוכח מחקרית שחיסון נגד שפעת לחולי הסרטן מפחית אשפוזים ותמותה באוכלוסייה רגישה זו.

לדברי האונקולוג פרופ' אברהם קוטן, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן, "הסיכון להידבק בשפעת עולה בקרב אוכלוסיית חולי סרטן, בעיקר כשמדובר בחולים העוברים ניתוחים, כימותרפיה וטיפולים בקרינה, שכן אלו, מחלישים את המערכת החיסונית בגוף, וחושפים אותו להידבקות. על מנת להפחית את הסיכון לחלות בשפעת, מומלץ עבור החולים לקבל חיסון, בהתייעצות מראש עם הרופא המטפל".

על פי האגודה למלחמה בסרטן, רצוי לקבל את החיסון כאשר ספירות הדם גבוהות יותר, בדרך כלל מספר ימים לפני קבלת הטיפול. במידה והחיסון ניתן בימים אחרים, יעילותו עלולה להיפגע, אך חשוב להדגיש כי הדבר אינו מהווה סכנה כלשהי לחולה.

בעקבות החיסון, עלול להרגיש החולה כאב קל, נפיחות, אודם או חום ביום החיסון עצמו, אך תסמינים אלו צפויים לחלוף כעבור יממה. בכל מקרה, יש להתייעץ עם הרופא המטפל לפני קבלת החיסון.

את החיסון ניתן לקבל בכל קופות החולים ללא תשלום, על כל חולה סרטן לגשת לקופת החולים שלו ולקבל שם את החיסון הניתן לרוב ללא הזמנת תור או המתנה.