שלושת הרמטכ"לים בצמרת 'כחול לבן'
שלושת הרמטכ"לים בצמרת 'כחול לבן'Photo by Gili Yaari/Flsh90

סא"ל במילואים דן שיאון, לשעבר מפקד טייסת קרב בחיל האוויר, קרא לשלושת הרמטכ"לים לשעבר שלא להקים ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת.

"לא סביר שתקום פה ממשלה עם אנשים שרוצים פה מדינה פלסטינית ומגדירים את חיילי צה"ל 'רוצחים', בטח לא אצל שלושה רמטכ"לים לשעבר", אמר שיאון היום (שני) בראיון לגלי צה"ל.

לדבריו, "ראשות הממשלה זה לא יעד צבאי שצריך לכבוש אותו ובו כל האמצעים כשרים. צריכה לקום פה מחאה ציבורית שתאמר שזה לא בא בחשבון. ממשלה בתמיכת הערבים - חציית קו".

במכתב פתוח ששיגר לשלושה מארבעת חברי הנהגת "כחול לבן", הרמטכ"לים לשעבר בני גנץ, משה (בוגי) יעלון וגבי אשכנזי, מבהיר שיאון את הסכנה בהקמת ממשלה הנסמכת על קולות הח"כים הערבים.

מכתב המשפחות השכולות וקצינים במיל' לגנץ

"דברים שבעבר הלא רחוק נראו הזויים לחלוטין כמו התניית בחירת ראש ממשלה בהסכמתם של איימן עודה, אחמד טיבי, מקבלים לגיטימציה מפיהם של שלושה קצינים בכירים לשעבר, שעד לפני שנים לא רבות הובילו את חיילי צה"ל לקרבו, כשבפיהם הקריאה - אחרי", כתב שיאון.

"בתור מפקד טייסת לשעבר בן תנועת העבודה והתנועה הקיבוצית שלחם במספר מלחמות, לא העליתי על דעתי שההחלטה אם לצאת למלחמה או אפילו לפעולה צבאית מוגבלת - במקרה של איום מידי - תצטרף לעבורת את המשוכה של אישור ראשי המפלגות הערביות. אנשים המכנים את חיילי צה"ל רוצחים, ומגדירים עצמם קודם כל ערבים פלשתינאים ורק אחרי כן ישראלים", הוסיף.