תנועת עזרא
תנועת עזראצילום: תנועת עזרא

כל מי שעשתה שירות לאומי יודעת שתהליך הקבלה למקומות השירות הוא ארוך, מייגע ומתיש במיוחד.

אמנם בשנים האחרונות הרשות לשירות הלאומי יחד עם אגודות השירות עשו מספר מהלכים כדי להקל מעט על המועמדות, אך עדיין ההיצע והשלבים הרבים בדרך לשנת השירות הנכספת מקשים מאוד על המועמדות לשירות לאומי למצוא את המקום שיאפשר להן לתרום בדרך המתאימה להן.

בתנועת הנוער עזרא משרתות עשרות בנות שירות לאומי בתפקידי הנהגה שונים: ריכוז סניף, ריכוז חג"ס (חבריא ג' סניפית) ובתפקידים נוספים בסניפים ובמטה התנועה.

בעזרא זיהו את הקושי איתו מתמודדות המועמדות לשירות לאומי, ופיתחו כלי מיון ושיבוץ ייחודיים כך שמועמדת המעוניינת לשרת בתנועה תגיע בדרך הקצרה ביותר לתפקיד המתאים ביותר עבורה.

כפרומו משעשע לתהליך, הפיצו בתנועת עזרא שאלון וירטואלי וקליל, "איזו מרכזת את?", המאפשר לכל מי שמעוניינת (ומעוניין) לבחון דרך 17 שאלות איזה סגנון מרכזת היא ואיזה סוג סניף מתאים לה.

אביטל במברגר פריג'ה, מנהלת משאבי האנוש בתנועה, סיפרה "המטרה שלנו זה לאפשר למועמדת להגיע כמה שיותר מהר לתפקיד שתפור לה, מבלי שתצטרך לכתת את רגליה בכמה סניפים. כל 'בדיקת סניף' שלא צולחת, זה כמו דייט כושל – רק מגביר את רמת התסכול והיאוש – וכל זה, על מקום שרות שהיה ניתן לדעת מראש שהוא לא מתאים לה. הכלים המקצועיים שפיתחנו לקראת המיונים השנה מאפשרים לנו לקצר את התהליכים הללו במידה משמעותית מאוד ולוודא שאכן אנחנו מצליחים לתפור לכל מועמדת את התפקיד שבו היא גם תתרום וגם תצליח הכי הרבה מבלי לעבור מסכת ייסורים מיותרת".

שאול דה מלאך מזכ"ל התנועה מסביר: "החידון אמנם נעשה עם חיוך, אך הוא חלק ממהלך רחב יותר שאנו מובילים השנה בכלים חדשניים, שנועד להקל על המועמדות לשרות לאומי את תהליך המיון והשיבוץ במקומות השרות ולאפשר להן להגיע בדרך הקצרה ביותר לסניף המתאים ביותר עבורן ולנסות להבין את החיפוש שלהן אחר שירות לאומי משמעותי".

רוצה לדעת איזו מרכזת את? עני על השאלון ותגלי