בני גנץ
בני גנץצילום: אלעד מלכה

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ תקף במליאת הכנסת את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבימים האחרונים מזהיר מכוונתו של גנץ להקים ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות.

"אין שום מצב חירום לממשל בישראל להוציא העובדה שימיו של ראש הממשלה ספורים מהבחינה הפוליטית, והוא חושש לעתידו המשפטי", אמר גנץ. ''אינני מקבל את ההסתה שהושמעה אל מול חברי הכנסת שהם יריביו הפוליטיים, בכלל אינני מקבל את ההסתה שהושמעה אל מול חברי הכנסת הערבים שמייצגים פה ציבור שהוא חלק לגיטימי במדינת ישראל.

''מסע ההסתה הזה אינו במקום ואינו נכון. הבית הזה על 120 יושביו לא מדיר אף אחד מאזרחי מדינת ישראל, כולם לגיטימיים ביושבים פה, כולם לגיטימיים בדעתם פה, כולם זכאים לדבר וכולם זכאים להשמיע את קולם''.

ח"כ גנץ פנה לחברי הרשימה המשותפת ואמר להם: "אני רוצה להגיד לכם חבריי הערבים, אנחנו לא מסכימים על הכול, עמדותינו במיוחד בתחום המדיני שונות מאוד האחד מהשני, אני מניח שהן ימשיכו להיות כאלו. אני מקבל בכבוד את הביקורת שאתם משמיעים על פעולתה של מדינת ישראל כלפי הציבור הפלסטיני או בכלל.

"אני מציע לכם הצעה חברית חשובה, אל תאמרו את מה שאתם אומרים על צה"ל כי זה לא נכון. כל אימת שיש אירוע שהוא אירוע לא נכון אנחנו מתחקרים, בודקים, לומדים ומפיקים לקחים. טלו קורה מבין עיניכם, זכרו שהאויבים שלנו פועלים מתוך סביבה אזרחית, מכניסים את הסביבה שמתוכה הם פועלים למצבי סיכון והם אלו שבסופו של דבר גורמים לצערי שיש נפגעים שלא מעורבים. אנחנו איננו חפים מטעויות אך טוהר כוונותינו ברור לחלוטין", הוסיף יו"ר כחול לבן.

נתניהו: כחול לבן שועטים לממשלת מיעוטערוץ כנסת