מסי הערב בבלומפילד
מסי הערב בבלומפילדצילום: פלאש 90

סיבה למסיבה. 92 דקות חיכו עשרות אלפי אוהדים וילדים ובסוף הוא בא. אחרי שכבר ביטלה את הגעתה בשל איומים ערביים לפני שנה וחצי, גם הפעם כמעט ולא הופיעה נבחרת ארגנטינה למשחקה כששוב היו אלו הערבים האחראים לכך - הפעם העזתים שירו ללא הפסקה על כל חלקי הארץ.

עשרות אלפי אוהדים וילדים הגיעו הערב (שני) לאצטדיון בלומפילד המחודש שבתל אביב בכדי לחזות מקרוב בשחקן הכדורגל הטוב בעולם, ליאו מסי. בכל זאת, לא בכל יום מגיע לישראל גדול שחקני הכדורגל בכל העולם שיש האומרים כי הוא הטוב ביותר בכל הזמנים.

מסי שמלהטט במדי ברצלונה הספרדית וכבש אינספור שערים בקריירת המשחק שלו, לא מצליח להביא את יכולותיו לנבחרת הלאומית של מדינתו, ארגנטינה, אך הערב היה שם עבורה בדיוק בזמן. היה זה כאשר זה הציל פעמיים את ארגנטינה במשחק הידידות מול היריבה המושבעת - נבחרת ארגנטינה.

משחק הידידות הפגיש הערב בין שתי נבחרות הכדורגל מהטובות בעולם, אשר מצויות ביריבות עתיקת יומין וכזו שכל קשר בינה לבין ידידות הינה מקרי בהחלט. עד כמה המשחק הערב היה חשוב לשתי הנבחרות על אף היותו "ידידות" יעידו האמוציות הרבות שהפגינו שחקני שתי הנבחרות כאשר אף החליפו מילים ומהלומות לא פעם במשחק ובהפסקתו.

והיה גם כדורגל. אורוגוואי עלתה ראשונה על לוח התוצאות כשאדינסון קבאני כבש לזכותה במחצית הראשונה לאחר בישול של לואיס סוארס, חלוצה של ברצלונה וחברו הטוב ביותר של מסי. במחצית השניה התעורר החבר מסי ובישל לחברו לנבחרת, קון אגוארו את שער השיוויון בדקה ה-63.

לא עברו 6 דקות ואורוגוואי חזרה להוביל, ושוב סוארס הוא האחראי על כך. החלוץ המצויין ניגש לבעיטה חופשית ועשה מעשה מסי, כשכבש בבעיטה אדירה ממש כמו חברו בברצלונה ויריבו הערב על כר הדשא באצטדיון בלומפילד שבתל אביב.

כשנראה כי כבר הכל גמור וחתום וארגנטינה ומסי שוב ייכשלו, הגיע הכוכב הגדול ביותר בעולם, 'הפרעוש'. עם בעיטת עונשין מוצלחת מ-11 מטרים מלאת רגש ותשוקה בדקה ה-92 שלח מסי את שתי הקבוצות בתיקו דרמטי וקבע את תוצאת משחק הראווה ביניהן, עם תיקו 2:2 מלא באירועים, עניין וכדורגל מהחלומות במשחק הראשון בין השתיים השנה.

מסי וארגנטינה עדיין ללא הפסד מאז שנוצחו בשלב חצי גמר הקופה אמריקה בקיץ האחרון על ידי ברזיל.

נבחרות ארגנטינה ואורוגוואי אמנם יצאו בתיקו אך הניצחון הוא כולו שלהן כשאלה סוף סוף לא נכנעות לטרור הערבי והעניקו ערב אחד חלומי לישראל כולה שהתאחדה לכמה שעות - ימין ושמאל, דתיים וחילונים.