אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןPhoto by Yonatan Sindel/Flash90

במסגרת הניסיונות להחזרת "ישראל ביתנו" למחנה הלאומי גובשה הצעה שתאפשר לאביגדור ליברמן להקים ממשלת ימין.

בכאן רשת ב' דווח כי גורמים המעורבים במגעים לתיווך בין ליברמן לבין המפלגות החרדיות הציעו מתווה חדש לצדדים ולפיו יורחקו ש"ס ויהדות התורה ממוקדי הכוח שבהם החזיקו כמו משרד הפנים, ועדת הכספים ומשרד הבריאות.

מדובר בהוצאת נציגי המפלות החרדיות מכל אותם תפקידים שהופיעו בקמפיין הבחירות של ישראל ביתנו וזכו להתייחסות ישירה של ליברמן עצמו בעבר. לדברי הגורמים המתווכים המהלך יכול להתקבל מצד אחד כהישג משמעותי של ישראל ביתנו ומצד שני גם להתקבל על ידי החרדים, מכיוון שלא מדובר בשינוי כלשהו בנושאים הלכתיים.

גם חוק הגיוס יאושר על פי הדרישות של ליברמן. הנחת העבודה של אותו מתווה אומרת שהוצאת החרדים מכל מוקדי הכוח שלהם, ביחד עם חוק הגיוס, אמורה לספק את רשימת ההישגים שדורשת ישראל ביתנו.

הבוקר (שלישי) ייפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר ישראל ביתנו ליברמן, בניסיון לבחון הסכמות שישיבו את ליברמן לממשלת ימין.

לקראת המפגש עם ליברמן קיים אתמול ראש הממשלה פגישה עם ראשי בלוק הימין והחרדים על מנת לבחון את הסכמותיהם להתגמשות כזו או אחרת בעמדותיהם, בכדי שיוכל להציג בפני חבר הכנסת ליברמן מתווה להסכמה לקראת הקמת ממשלה.

נזכיר כי פגישתם הקודמת של נתניהו וליברמן שהתקיימה לפני יומיים הוגדרה כעניינית וטובה ובעקבותיה הקפיד ראש הממשלה שלא לתקוף או לבקר את ליברמן בנאומו ואף הורה לשרים וחברי הכנסת של הליכוד שלא לתקוף את ליברמן שכן המגעים מולו מתקדמים באווירה טובה.

עם זאת נזכיר גם את דבריו של ליברמן עצמו לעיתונאי ישראל כהן ולפיהם מאז התמקדה דרישתו מהחרדים להסכים למתווה הגיוס, העילה שהיוותה בסיס ליציאה לבחירות הראשונות, התווספו דרישות נוספות בתחומי דת ומדינה וכעת הוא אינו יכול להסתפק בסוגיית הגיוס.

ליברמן עצמו הבהיר כי במידה ולא יעלה בידי גנץ להרכיב ממשלה הרי שכל האפשרויות פתוחות, אמירה עמומה שהפרשנות לה יכולה לפנות לאפיקים שונים.

ליברמן בישיבת הסיעה: ממשלת צרה היא אסוןערוץ כנסת