הרב טהרלב בכנס. היום
הרב טהרלב בכנס. היוםצילום: או"ת לינדנבאום

בצל הדיון הציבורי על שירות נשים בצבא והקמפיינים שמנהלים גורמים שונים נגד שירות נשים דתיות בפרט, נערך היום (שלישי) בבית החייל בת"א כנס ''הבת הדתיה'' בצה"ל.

בכנס השתתפו כ-1500 בנות דתיות מתיכונים ואולפנות מכל רחבי הארץ.

בפני הבנות הופיעו ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח האדם באגף כוח האדם בצה"ל, תת אלוף אמיר ודמאני, יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר תת אלוף יפעת ירושלמי תומר, מנהיגים רבניים ועוד.

הרב אהד טהרלב, ראש מדרשת אור תורה לינדנבאום ומהרבנים התומכים בגיוס בנות דתיות לצה"ל, אמר כי "מי שחושב ומאמין שצה"ל הוא הישות החשובה ביותר כיום בעם ישראל ובמדינת ישראל, אינו יכול לעודד רק מגדר אחד להשתלב בצבא".

לדברי הרב טהרלב, שירות הנשים ימשיך לגדול ולהתרחב בשנים הקרובות. "ככל שמעמד האישה ומודעות השוויוניות בעולם בכלל, ובחברה הישראלית בפרט, הולכים ומתעצמים, כך הנשים הדתיות מבקשות להשתלב במגוון גדול יותר של מסלולים, הכוללים גם מסלולי תומכי לחימה ואף ביחידות קרביות".

הרב טהרלב קרא לבנות הדתיות שהגיעו לכנס לקחת דוגמה מדבורה הנביאה ומיעל אשת חבר הקיני, והוסיף כי "אם השירות בצבא הוא קיומי לזהות שלנו, הוא קיומי גם לנשים בדיוק כמו לגברים. אני קורא לכן להתגייס בהמוניכן - לכו למסגרות לימוד שונות, בין עם מדרשות ובין מכינות, הפעולות כולן תחת האגף הבטחוני חברתי, מלאו את המצברים הרוחניים שלכן, קדשו שם שמים ברבים ותוכיחו לכולם ש'בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל'".

"אתן הנשים הצדקניות שלא מפחדות, מנהיגות ומובילות ושותפות במאמץ הבטחוני במדינת ישראל. בזכותכן ובזכות הנשים הנוספות, שנוטלות חלק במאמץ המלחמתי והצבאי, צה"ל בע"ה ימשיך לנצח ולהגן על עם ישראל", הוסיף.