חנוכת הישיבה
חנוכת הישיבהצילום: רועי אבן ארי

ישיבת ההסדר "אורות שאול" חנכה את משכנה החדש אמש (שני) בשכונת שפירא שבדרום תל אביב.

האירוע התקיים בהשתתפות שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד, מנכ"ל עמותת 'רוח הגולן' גבריאל חמו, ראש הישיבה הרב יובל שרלו ותושבי שכונת שפירא.

"אני רואה חשיבות חברתית גדולה בהקמת ישיבת הסדר דווקא בדרום תל אביב", בירכה ח"כ שקד. "התלמידים בישיבה הם חלק אינטגרלי מתושבי דרום העיר, לוקחים חלק בפעילות עם בני הנוער ותושביה המבוגרים של השכונה. אין דבר יפה מישיבה המשתלבת בטבעיות בתוך הקהילה שבה היא חיה ופועלת".

ראש בית המדרש הרב איתמר אלדר ציין: "המעבר השנה של הישיבה לתל אביב הוא בעצם החלטה שלנו להיות שותפים במרקם החיים התל אביבי".

הרב הוסיף: "להיות שותפים לעשייה שמתרחשת בעיר וליטול חלק כישיבה תורנית בתוך הסצנה התל אביבית, הישראלית, זו השליחות שלנו כיום. אנחנו מאמינים ופועלים שהישיבה בתוך השכונה יכולה להיות דגם של אהבת ישראל וחיבור לכל תל אביב ולכל עם ישראל".

"כחבר הקהילה בשכונת שפירא, וכנציג הציבור הדתי בעירייה, אני מברך בחום את רבני ותלמידי ישיבת 'אורות שאול' על המעבר לדרום תל אביב", ברך חבר מועצת העיר חיים גורן. "אני סמוך ובטוח כי הישיבה תתרום רבות לחיזוק השכונה, לרוח היהודית בתל אביב יפו ולחיבור בין הקהילות השונות בעיר".

באירוע חנוכת הבית השתתפו גם ראש הישיבה הרב תמיר גרנות, חבר מועצת העיר ת"א חיים גורן, יו"ר אמי"ת רנדי גלמן ומנכ"ל הרשת ד"ר אמנון אלדר, עורכי הדין יצחק מירון ושירלי מולד, ראש מוסדות רוח הגולן הרב יגאל אריאל ומנכ"ל הרשת גבריאל חמו ומאות מתלמידי הישיבה, בוגריה, משפחות גרעין שקמים בעיר, אישי ציבור. שאול קושיצקי, אשר על שמו נקראת הישיבה, השתתף עם משפחתו בחנוכת בית הישיבה החדש וכובד להסיר את הלוט מעל חזית הישיבה המשופצת.

ישיבת ההסדר אורות שאול מבית עמותת 'רוח הגולן' הוקמה לפני למעלה מ-20 שנים על-ידי הרב שרלו, שר החינוך לשעבר הרב שי פירון והרב דוד סתיו. כחלק מהתחדשות הישיבה צורף לראשות הישיבה הרב תמיר גרנות ובראש בית המדרש עומד, כאמור, הרב איתמר אלדר. הישיבה, הפועלת במסגרת איגוד ישיבות ההסדר, שוכנת בשכונת שפירא שבדרום תל אביב ולומדים בה כמאה תלמידים, חלקם בשירות פעיל בצה"ל.

מנכ"ל עמותת 'רוח הגולן' גבריאל חמו: "ישיבת ההסדר אורות שאול הוקמה בתל אביב-יפו על מנת שנהיה שותפים במרכז ההוויה הישראלית והיהודית של העיר. שמנו לעצמנו כמטרה לשלב את לימוד התורה עם מעורבות חברתית, מתוך כוונה לתרום לעתידה של החברה הישראלית על כל גווניה".