המודעה שסחפה את הרשת

פרסומת מקורית של סטימצקי וצומת ספרים הציתה תופעת רשת: "קריאה אחרונה לאחדות".

יהונתן גוטליב , כ"א בחשון תש"פ

הפרסומת המקורית
הפרסומת המקורית
צילום מסך

קוראי העיתונים התקשו לפספס הבוקר (שלישי) את הפרסומת השנונה של 'סטימצקי' ו'צומת ספרים' שכותרתה: "קריאה אחרונה לאחדות".

מה שלא שיערו אנשי הקריאייטיב הוא שהמהלך המבריק יצית תופעת רשת חוצת חברות, עמותות ורשויות.

בפרסומת המשותפת של רשתות החנויות למכירת ספרים נכתב: "נתניהו, גנץ, אל תכנסו לספרי ההיסטוריה כמנהיגים שהובילו לסבב בחירות שלישי לראשונה בתולדות מדינת ישראל. יש כאן כמעט תשעה מיליון אזרחים שמגיע להם יותר מזה".

אנשי הדיגיטל בעיריית ירושלים מיהרו לשתף בדף הפייסבוק הרשמי של העירייה עיצוב משלהם לפרסומת המוצלחת תחת הכותרת "קריאה אחרונה לאחדות", ועליו כתבו: "עיריות ומועצות מקומיות, עוד רגע ה-1 בינואר. אל תכנסו לספרי ההיסטוריה כאלה שהובילו אותנו לסבב שלישי ומיותר של ערה וכשרה. מיצינו. יש כאן כמעט 9 מיליון אנשים שמגיע להם יותר מזה".

גם עיריית רחובות עלתה על הגל כשקראה לשים קץ "לוויכוח מיותר איזו שכונה טובה יותר", כשסמלן של קבוצות הכדורגל 'מכבי שעריים' ו'הפועל מרמורק' ברקע.

ואילו נשות התקשורת שירה אליצור ורעות צימרמן קראו לאחדות סביב הנושאים החשובים באמת - אי אכילת קינואה, עטיפת הקרמבו ועזרת הסבתות בשמירה על הנכדים.