הרקטות על ישראל לפני שבוע, זו שהשביתה חצי מדינה וכבר הספקנו לשכוח ממנה, הותירה אחריה לא מעט סיפורים מדהימים והציגו שוב את הישראלי היפה שמתאחד בשעת מצוקה.

הוראות פיקוד העורף שגרמו לביטולן של לא מעט חתונות מטעמים ביטחוניים, הביא זוגות רבים לתסכול לאחר שתכננו במשך חודשים רבים את האירוע של חייהם.

ההזמנות נשלחו כבר מזמן. יש אולם, צלם, להקה, שמלה וחליפה וסידורי פרחים, אבל את החתונה עצמה אסור לקיים.

כזה הוא סיפורם של חגי גלעדי ודנה מרקוס שהכירו באתר "שליש גן עדן" והיו אמורים להתחתן לפני כשבועיים ברחובות. חגי הוא רואה חשבון ודנה היא מורה ואת האירוע שלהם הם תכננו מראש במשך חצי שנה.

הביטול בשל המצב הביטחוני הותיר אותם במתח רב, אך מהר מאוד התסכול התחלף בחשיבה פרקטית בנוגע למה עושים.

הסיפור של חגי ודנה ריגש ישראלים רבים לאחר שקיבל חשיפה בתקשורת. הערוצים השונים ביקשו מהם להתראיין שוב ושוב. כך בעיצומם של הצילומים לקראת החתונה, וגם לאחר מכן הם פינו מזמנם לראיונות.

"דבר אחד היה ברור לנו - שאת החתונה אנחנו לא מבטלים", מספר חגי. "היה תסכול גדול על כך שהיא לא תהיה בדיוק כמו שחשבנו. לא ידענו כמה מהאורחים יגיעו, אם בכלל ואיפה אנחנו מקיימים את האירוע. המשפחה שלי הציעה שנעביר את החתונה לאולם בית הכנסת שליד בית ההורים בבית דגן.

ת״ מפה לשם, בתוך 12 שעות הרימו לנו חתונה. המשפחה הכינה את האוכל, החברים הגיעו וגם הרבה מאוד אנשים שבכלל לא הכרנו שבוא רק כדי לשמח אותנו. אין ספק שמדובר בחוויה שנוכל לספר עליה גם לנכדים".

דנה מקרוס, רעייתו של חגי מספרת כי המפגש שלה עם חגי באתר "שליש גן עדן" היה מקרי. "אחי התחתן גם דרך האתר שם הוא הכיר את אשתו, אבל גם אני וגם חגי לא היינו בראש של אתרי היכרויות.

באתר "שליש גן עדן" שם הכירו הזוג נאמר: "התרגשנו לשמוע את הסיפור של חגי ודנה. זו הפעם השלישית החודש שאנחנו שומעים על שני אחים שהכירו באתר ויש לנו כבר מקרים של שלושה אחים שהכירו באתר ועוד עשרות מקרים של אחים. המסקנה היא ברורה: בני משפחה וחברים קרובים שמכירים דרכנו, נוטעים אמונה בסביבה הקרובה אליהם ואלו מתמידים באתר. אנחנו רואים לכל אורך התקופה שככל שאנשים מתמידים ומאמינים בסיכויים להכיר הכרות טובה באתר כך גם הסיכויים להתחתן עולים יותר".

אז הסערה הביטחונית האחרונה כבר מאחורינו. דנה וחגי כבר החלו את החיים המשותפים שלהם יחד כזוג נשוי. לשאלתם של המנחים הם ענו שהם שוקלים האם לקיים אירוע נוסף, פחות רשמי כפיצוי לזה שנבצר מהם לקיים. כך או אחרת, הם אומרים, הם יצאו מורווחים.

"הנסיבות הלא נעימות הכירו לנו את עם ישראל בתפארתו ובכל היופי שלו", אומר חגי. "אין לנו דרך להגיע לכל האנשים שבאו לשמח אותנו כי אנחנו לא מכירים רבים מהם. זו אולי ההזדמנות לומר להם תודה גדולה שהם היו שם בשבילנו ביום הכי חשוב בחיינו".