אוהדי הנבחרת
אוהדי הנבחרתצילום: פלאש 90

יש כבוד. להישג השיא שלה הגיעה נבחרת הכדורגל הצעירה של ישראל ב-11 באוקטובר 2006, אז העפילה לאליפות אירופה לנבחרות עד גיל 21 לאחר שגברה על נבחרת צרפת החזקה.

13 שנים אחרי, הערב (שלישי) רשמה נבחרת הכדורגל הצעירה של ישראל הישג לא פחות גדול כשסיימה בתיקו 1:1 עם נבחרת ספרד הצעירה, אחת מנבחרות הכדורגל הטובות בעולם, אם לא הטובה שבהן.

השתיים שמדורגות בבית ו' במוקדמות יורו 2021 נפגשו הערב באצטדיון רמת גן, למשחק אליו הגיעה הנבחרת האורחת מספרד במאזן מושלם עם 12 נקודות מ-12 אפשריות. לעומתה, ישראל הגיעה למשחק עם 7 נקודות מ-9 אפשריות לאחר ששמטה נקודות במחזור הקודם כשסיימה בתיקו 0:0 מול נבחרת מונטנגרו.

כאמור, על אף שהנבחרת הישראלית היא זו שאירחה את המשחק, זו הגיעה אליו בתחושת אנדרדוג גדולה כאשר ספרד זכתה ביורו הנבחרות הצעירות בשלוש מחמש האליפויות האחרונות ובמדיה משחק אנסו פאטי שחקנה הצעיר והמרשים של ברצלונה.

לאחר מחצית עקרה משערים, בדקה ה-50 עלתה כצפוי ספרד ליתרון משער של אוסקר שניצל טעות בהגנת הישראלים כדי ליצור מעט יותר עניין במשחק.

הנבחרת הישראלית הבינה כי אין לה מה להפסיד והחלה לדחוף את ספרד לעבר שערה. בדקה ה-80 זה השתלם לה כשקיבלה בעיטת עונשין מ-11 מטרים לאחר נגיעת יד ברחבת שערה של ספרד.

עדן קארצב שנכנס כמחליף בעט את בעיטת הפנדל בקור רוח ובהצלחה רבה וקבע - שיויון 1:1 שהיה גם תוצאת המשחק המפתיעה מול אחת מנבחרות הכדורגל הטובות בעולם.

אחרי שני ניצחונות ותיקו מול מונטנגרו, הנבחרת הצעירה של ישראל נותרת בלתי מנוצחת וצפויה להיאבק על המקום השני עם קזחסטן, צפון מקדוניה ומונטנגרו. ספרד? זו מאבדת נקודות ראשונות בקמפיין מוקדמות יורו 2021.