תקיפה בסוריה
תקיפה בסוריהצילום: רויטרס

מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה (רביעי) בשטח סוריה עשרות מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי.

המטרות כללו טילי קרקע-אוויר, מפקדות, מחסני אמל"ח ובסיסים צבאיים. דובר צה"ל תא"ל הִדַּי זילברמן אמר הבוקר לכתבים הצבאיים כי הושמדו סוללות טק"א, מחסני אמל"ח ומפקדות באזור דמשק ועמדות תצפית בגולן.

כמו כן הותקפו מפקדות איראניות ובסיסים לוגיסטיים באזור דמשק. "אנחנו ערוכים בהגנה ולהתקפה. נגיב בחומרה אם יהיו תקיפות נוספות. אין שינוי הנחיות לעורף", אמר.

"גל התקיפות היה נרחב במטרותיו. התקיפה כללה עשרות רכיבים בדמשק מדרום וממערב לעיר ובגולן, בהם נכסים איראניים. נורו מספר טילי נ"מ והשמדנו את הסוללות שמהם שוגרו. אנו נערכים לשלושה תרחישים: חוסר תגובה, תגובה מינורית ותגובה יותר משמעותית", אמר זילברמן וציין כי התקיפה תואמה מראש עם רוסיה וארצות הברית.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (רביעי) לתקיפה הישראלית ואמר: "‏הבהרתי שמי שיפגע בנו - אנו נפגע בו. כך עשינו הלילה מול מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני ומטרות צבאיות סוריות בסוריה, לאחר שאמש שוגרו משטחה רקטות לעבר ישראל. נמשיך לשמור בתקיפות על ביטחון ישראל".


מצה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות על-ידי כוח איראני משטח סוריה לשטח ישראל, וכוונה לפגוע בשטח ישראל. במהלך התקיפה בוצע ירי של טילי קרקע-אוויר סורי על אף אזהרה ברורה שהועברה להימנע מירי זה. בעקבות כך הושמדו מספר סוללות הגנה אווירית סוריות.

"התקיפה האיראנית לעבר שטח ישראל אתמול היא הוכחה נוספת וברורה לתכלית הנוכחית האיראנית בסוריה. התבססות זו מהווה סכנה לביטחון ישראל, ליציבות האזורית ולמשטר הסורי.

כמו כן, צה"ל רואה במשטר הסורי נושא באחריות לנעשה בשטחו, ומזהיר אותו מלפעול או לאפשר פעולה נגד ישראל. פעולות מסוג זה יגררו תגובה חריפה. צה"ל ימשיך לפעול באופן תקיף ונחוש נגד ההתבססות האיראנית בסוריה. צה"ל נמצא במוכנות גבוהה למגוון תרחישים וימשיך לפעול ככל שיידרש למען ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל", נמסר מדובר צה"ל.

התושבים נקראו להישמע להנחיות פיקוד העורף שיעודכנו אם יידרש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתקיפה בסוריה, "הבהרתי שמי שיפגע בנו – אנו נפגע בו. כך עשינו הלילה מול מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני ומטרות צבאיות סוריות בסוריה. נמשיך לשמור בתקיפות על ביטחון ישראל".

קודם לכן דיווחה הטלוויזיה הסורית כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו נגד "מטרות עוינות" מעל שמי דרום דמשק. על פי הדיווחים, מערכות ההגנה הפילו מספר טילים שנורו מהשטח האווירי של לבנון וישראל. מדיווחים נוספים עולה כי התקיפה בוצעה לעבר מחסני נשק איראניים. קודם לכן דווח על שמיעת פיצוצים בשדה תעופה בבירה.

אתמול (שלישי) בבוקר דיווחו כלי תקשורת בסוריה על פיצוצים שנשמעו באזור שדה התעופה של דמשק. הדיווחים הגיעו במקביל לשיגור ארבע רקטות מסוריה לעבר רמת הגולן, שיורטו על ידי כיפת ברזל.

בשבוע שעבר נהרג אכרם עג'ורי, בנו של בכיר בארגון הג'יהאד האיסלאמי, בתקיפת בניין מגורים בשכונת אל-מזה בעיר דמשק. סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה, סאנא, דיווחה כי התקיפה בוצעה על ידי ישראל.