כשיזמיות ומשקיעים נפגשים

השבוע קיימו במתחם Urban Place ירושלים אירוע מיוחד לכבוד שבוע היזמות הבינלאומי, שכולו חגיגה של יזמות נשית

ערוץ 7 , כ"ד בחשון תש"פ

כנס יזמיות באורבן פלייס
כנס יזמיות באורבן פלייס
צילום: יחצ

אורבן פלייס - בית ליזמים ומשקיעים

מתחם Urban Place ירושלים אירח עשרות יזמיות מכל הארץ, ומשקיעים מקרנות ההון סיכון המובילות, שהתכנסו לכמה שעות, וקיבלו הזדמנות להכיר, ללמוד ולהתפתח.

האירוע התקיים בשיתוף פעולה של Urban Place עם Masschallenge israel AtoBe Aspire ,JLM-IMPACT ,Fem-JLM ו - College of Engineering Azrieli.

הערב נפתח בסבב "ספיד דייטינג" בו כל אחד מהמשקיעים קיבל חדר במתחם, ואליו נכנסו היזמיות לזמן קצוב, בו יכלו להציג בפניהם את הסטארט - אפ שלהן, לקבל משוב ולשאול שאלות. היזמיות הגיעו מכל קצוות הארץ, והציגו סטארט – אפים שנמצאים בשלבים שונים. בזמן שהמתינו לתורן, קיבלו היזמיות הזדמנות להכיר יזמיות נוספות וליצור קשרים חדשים.

בין המשקיעים שנכחו באירוע: אירן רזניקוב מ - RED Capital, סתיו ארז מ - Labs/02, יוליה קגן מ - JVP, דורון איש שלום מ - fresh.fund, ג'ונתן קאראס מ - Lions chain Capital, מיכאל מזרחי מ - Launch it Capital ומשקיעים נוספים.

הערב נמשך בסבב הרצאות של המשקיעים, בו דובר רבות על טעויות שיזמים עושים בתהליך הפניה למשקיעים, ובתהליכים שלאחר הפגישה עם משקיע.

אירן רזניקוב הדגישה בדבריה את חשיבות ההכנה של היזמת בזמן הבחירה בקרן אליה היא פונה, "יש המון קרנות בישראל, ואתן צריכות למצוא את הקרן הנכונה", הסבירה, "אתן צריכות להבין מי הקרנות שמתעניינות בתחום בו אתן פועלות, צרו דאטה בייס יסודי ומסודר של כל הקרנות הללו, אתן יכולות למצוא אותן דרך חברות שהן אולי לא מתחרות ישירות שלכן, אך פועלות בתחומים דומים".

יוליה קגן, מסבירה כי למרות שJVP נפגשים עם מעל לאלף יזמים בשנה, הקרן משקיעה במספר קטן של חברות." אתן תשמעו בהתחלה המון 'לא'", אמרה, "ואני חושבת שיש לנו נטייה לקחת דברים מאוד אישית, אבל אין כאן משהו אישי נגדכן, תבינו שככה זה עובד ותלמדו מכל 'לא' כזה". עוד הוסיפה, "אנחנו כשמשקיעים רוצים לשמוע את החזון שלכן, לדעת שאתן הולכות על זה ובגדול, חברות שמכוונות לאקזיט של 200 מיליון דולר זה מעולה בשבילן, אבל לקרן זה לא מספיק".

ג'ונתן קאראס סיפר בהרצאתו על נקודת המפנה שלו כיזם, שהגיעה אחרי 50 "לא" שקיבל ממשקיעים, "היינו מאוד מקובעים בדעה שלנו", סיפר עליו ועל שותפיו למיזם שפיתח, אפליקציה לכרטיסי ברכה מצולמים, "ורק אחרי כמות מסיבית של סירובים הבנו שאולי אנחנו לא מסבירים את עצמנו כמו שצריך, ואולי בכלל כדאי לנו לשנות קצת את הכיוון".

לאחר שערכו שינויים, והמוצר שינה את פניו כחמש פעמים, ההשקעה הגיעה ואיתה ההבנה שהתהליך שעשו היה משמעותי מאוד. "ההצלחה הראשונה הגיעה אחרי ערמת כשלונות", סיפר קאראס, "מדובר במרתון ולא בריצה קצרה, ורק אנשים עם המון סקרנות וצניעות יוכלו להצליח".



טוען....