בנות המגמה
בנות המגמהצילום: דוברות שערי צדק

מסלול לימודים חדש ומסקרן נפתח באולפנת 'עלמא אמונה' (אולפנת 'אמונה' לאמנויות לשעבר) בשיתוף עם בית הספר לסיעוד של המרכז הרפואי שערי צדק: מבחני בגרות במדעי הבריאות והרפואה.

מדובר במגמה חדשה לבגרות של 15 יחידות: 5 יחידות ביולוגיה, 5 יחידות רפואה, 5 יחידות עבודת גמר, שתעניק לתלמידות ידע נרחב בהבנת מדעי החיים והרפואה.

המגמה מתחילה כבר בכיתה ז'. תכנית הלימודים במסלול החדש כוללת ביקור במחלקות השונות בבית החולים, חשיפה לסוגיות אתיות מעולם הרפואה, סיוע בשילוב ילדים עם מוגבלויות והיכרות עם צרכיהם הבריאותיים.

הלימודים עצמם מתקיימים במתכונת משולבת של שיעורים עיוניים וחווייתיים במתחם בית הספר לסיעוד בקמפוס שערי צדק. בנוסף, מתקיים אחת לשבוע לימודי תגבור עם סטודנט – מדריך לרפואה.

בין הנושאים שנלמדים בכיתה: מערכות גוף האדם (נשימה, לב ועוד), סרטן, היגיינה, אימונולוגיה, המטולוגיה, חלומות ושינה, נזקי קיץ. הלמידה משולבת התנסות מעשית כגון: נתיחת איברים, גיבוס חבישה, תפירה רפואית ועוד. במהלך לימודיהן, תיפגשנה התלמידות עם רופאים בכירים, פיזיותרפיסטית, תזונאית, אחיות, ליצן רפואי ועוד.

עם תחילת לימודי המגמה בכיתה י' משתתפות התלמידות גם בקורס מד"א. למגמה ערך חברתי וחינוכי מאחר והתלמידות מגיעות למרכז הרפואי שערי צדק להתנדבות קבועה במיון ילדים, שם יפעילו תחנות אמנותיות שונות עבור הילדים הממתינים.

מנהלת בתי הספר לסיעוד בשערי צדק, תמי גלט: "בית הספר לסיעוד של שערי צדק מכשיר מידי שנה עשרות אחיות ואחים המשתלבים בהצלחה בכל מערכות הבריאות בארץ. אנו רואים חשיבות רבה לפעול ביחד עם הקהילה להעלאת מודעות בנושא בריאות ושמחים לקחת חלק בתכנית החושפת את התלמידות כבר מהגיל הצעיר להתנהגות מקדמת בריאות של עצמן והמעגל הסובב אותן במשפחה ובקהילה".

מעיריית ירושלים נמסר: "מגמת הלימוד החדשה נותנת אופק חדש ומרתק לתלמידות הירושלמיות. והעתיד שלהן הוא העתיד של ירושלים. לכן בעיריית ירושלים אנו תמיד מחפשים דרכים חדשות ויצירתיות להשקיע בדור העתיד. אנו מברכים את תלמידות המגמה החדשה ומאחל להן הצלחה".