הענקת הפרס להר שפי
הענקת הפרס להר שפיצילום: מארק ניימן, לע"מ

גיליון ט"ו של כתב העת הספרותי 'עתר' שיצא לאור בימים האחרונים הוקדש לזכרו של עזרא לוי, יליד חלב שבסוריה, שבגיל 17 עלה לישראל ועסק בחינוך.

כתב העת משמש במה ליוצרים צעירים ויוצא לאור על ידי החוג לספרות במכללה האקדמית הרצוג, ובעריכת מרצת החוג - המשוררת ד"ר סיון הר-שפי ובעלה אבישר.

הגיליון הנוכחי מתמקד ביצירות ספרות המשקפות את הווי חיי בית הספר – מורים צעירים הנדרשים להיות קשובים לנפשם הסוערת של תלמידים מאתגרים, קשיי הריכוז וההתמדה של תלמידים שנפשם שואפת אל המרחב, בדידותם של מורים המבקשים להיות מסורים לשליחותם ולמשפחותיהם, ומשאלתם לחוש נאהבים ולממש גם הם את חלומותיהם.

בין השירים וקטעי הפרוזה השונים ניתן למצוא הקדשות אישיות לתלמידים ולמורים, ובעיקר, הרבה אהבה למקצוע ולתלמידים. בין הכותבים - משוררים בראשית דרכם, חלקם מורים פעילים במערכת החינוך, בצד יוצרים ותיקים וידועי שם בארץ ובעולם.

לצד הוצאת הגיליון, מציינים במכללה את זכייתה של המרצה ועורכת כתב העת 'עתר', המשוררת ד"ר סיון הר שפי, בפרס ע"ש נחמה ריבלין לשירה עברית שהוענק ע"י בית הנשיא, על ספרה 'זרקא' (הוצאת הקיבוץ המאוחד).

זוהי הפעם השנייה שבה מוענק הפרס, שיזמו נחמה ריבלין ז"ל והאפוטרופוסה הכללית, סיגל יעקובי, במטרה לממש את עזבונו של ד"ר גרדנר סימון לקידום ולעידוד הכתיבה בעברית. לאחר פטירתה של נחמה בשנה שחלפה, הוחלט לקרוא לפרס על שמה.

חברי ועדת השיפוט השנה היו הסופר חיים באר, שעמד בראשה, החוקרת והמרצה לספרות בלהה בן אליהו, המשורר והעורך יקיר בן משה והעיתונאיות והמבקרות ציפי גון גרוס ומיה סלע.