אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: iStock

רק 10% מההשקעות בתחום ההון סיכון מגיעות ל-ROI (החזר השקעה) חיובי.

רוב ההשקעות אינן רווחיות והסיכויים להצליח בהם נמוכים מאוד, אך מספיק השקעה אחת מוצלחת שתפצה על יתר ההשקעות הכושלות.

על כן, באמצעות מוצר ייחודי (דגש על ייחודי) ותוכנית עסקית ישימה, ניתן לשכנע משקיעים פוטנציאליים כי הסטארט-אפ שלכם הוא אותה השקעה מוצלחת. באמצעות 13 הטיפים הבאים תוכלו למקסם את הסיכויים שלכם לגיוס השקעה.

1. 10 דקות - יש להיות תמציתי ויעיל ולא להתעכב יותר מדי זמן על נושא מסוים על מנת לא לשעמם את המשקיעים הפוטנציאליים. חשוב להבין שאתם זה אחד מעשרה סטארט אפים שהמשקיע פגש השבוע ולכן אין לו הרבה סבלנות.

2. סיפור על המוצר שלך - סיפור משכנע על המיזם שלך יעזור לך לגרום למשקיעים הפוטנציאליים שלך להקשיב לך. נתונים יבשים זה משעמם.

3. להיות ממוקד – יש להיות ממוקד במוצר או השירות שאתה מציע למשקיעים שלך, לכן על ההצעה שלך להיות מפורטת, ברורה ומובנת על מנת שישקיעו בה.

4. הסבר מהו המוצר או השירות שאתה מציע - יתרונות המוצר או השירות בשילוב תמונות יעזרו להסביר בצורה הטובה על המוצר או השירות שאתה מציע.

5. הסבר על ייחודיות המוצר או השירות – הסבר על ייחודיות המוצר או השירות שאתה מציג באמצעים ויזואליים עם מינימום מלל.

» ראה גם כיצד מכינים מצגת עסקית להצגה בפני משקיעים

6. הסבר על קהל היעד שלך- יש להסביר למשקיעים שלך מיהו קהל היעד שלך ולמה יש התאמה בין המוצר לצרכים של אותו קהל.

7. הסבר כיצד אתה מתכוון לרכוש לקוחות - כדי לשכנע את המשקיעים הפוטנציאליים השתמש באסטרטגיה מפורטת לגבי המוצר או השירות שאתה רוצה להחדיר לשוק. על המוצר או השירות להיות מגובה באמצעות תוכנית טקטית לשיווק מקוון.

8. הסבר על מודל ההכנסות שלך - סוג מודל הכנסות שלך ויישמו יעזור לך להסביר למשקיעים על מודל ההכנסות שלך בצורה יעילה.

9. התלהבות - באמצעות התלהבות תוכל לגרום למשקיעים להתעניין במוצר או השירות שאתה מציע ואף לגרום להם לצאת מאזור הנוחות שלהם.

10.תוכנית עסקית מבוססת מחקר – המספרים שאתה מציג למשקיע, צריכים להיות מבוססי מחקר. אקסל סופג הכל. השאלה כמה קרוב התחזיות שלך למציאות.

11. בדיקות שטח למוצר או לשירות שאתה מציע - ככל שתבדוק את המוצר או השירות שאתה מציע במציאות, תהיה כך תוכל להעביר את המסר למשקיעים הפוטנציאליים שלך בצורה היעילה והטובה ביותר. הבדיקה יכולה להיות בפורמט של שאלון או ברמה של פיילוט לMVP.

12. היה מוכן לשאלות גם בלתי צפויות - הייה מוכן לשאלות המשקיעים ונסח לך תשובות מקצועיות ומשכנעות לשאלות הקשות והבלתי צפויות אשר עשויות להישאל על ידם, כך תוכלו להפגין את המקצועיות שלך והאופי שלך.

13. הראה למשקיעים מי אתה – תהיה מקצוען ולא חובבן. תעשה שיעורי בית. הכר את השוק שלך, את המתחרים, נקודות ייחוס עליהן אתה מבסס את המספרים שאתה מציג למשקיע.