דני דיין וניקי היילי
דני דיין וניקי הייליצילום: דוברות הקונסוליה הכללית בניו יורק

שגרירת ארה"ב לשעבר באו"ם, ניקי היילי, היתה אורחת הכבוד באירוע הגאלה השנתי של IAJF - הפדרציה האיראנית אמריקאית יהודית, שהתקיים אמש (שלישי) בניו יורק.

בריאיון אחד על אחד על הבמה תיארה היילי את חשיבות הצעדים וההחלטות שקיבל הנשיא טראמפ בזמן כהונתו: ״יציאה מהסכם הגרעין עם איראן הייתה מאוד חשובה, כמו גם העברת השגרירות מתל-אביב לירושלים״.

עוד הדגישה היילי את הברית החשובה עם ישראל ואמרה: ״אם ישראל חזקה אז ארצות הברית חזקה״.

באירוע נכח הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, דני דיין, שנאם אף הוא ואמר "ב-30 בנובמבר תציין מדינת ישראל את יום השנה ליציאה והגירוש של היהודים מארצות ערב ומאיראן. מדובר בתרבויות שורשיות שנעקרו אך עם זאת בקהילות שהצליחו להיבנות מחדש ולהצמיח מורשת משגשגת".

עוד הוסיף דיין: "אנחנו מחויבים לשמירה על אחדותה של הקהילה היהודית באזור ולחיזוק קשריה עם מדינת ישראל".

דני דיין
דני דייןצילום: דוברות הקונסוליה הכללית בניו יורק


IAJF הוקמה ע"י הקהילה היהודית האיראנית באזור ניו יורק על מנת לקדם פעילות קהילתית באמצעות טיפול בנושאים העוסקים ביהודים ברחבי העולם. משימותיה העיקריות של IAJF הן לתמוך בתוכניות חברתיות, חינוכיות, פנאי ובריאות; לבסס את האחדות בקרב קהילת יהודי איראן במטרופולין ניו יורק, ליצור קול משפיע לקהילה; להעצים את דור המנהיגים הבא באמצעות חינוך, ענייני ציבור ועסקים ולפעול כצינור בין הקהילה לקבוצות וארגונים אחרים בעניינים המשפיעים על חייהם ועניינים הנוגעים למדינת ישראל.

מאז 2002 גויסו קרוב ל- 57 מיליון דולר באירועי ה- IAJF. ההכנסות חולקו ליותר מ-200 ארגונים, בעיקר בישראל, התומכים בחיילי צה"ל ובני משפחותיהם, נפגעי טרור, בתי חולים, מוסדות חינוך, בתי תמחוי וארגונים רבים אחרים. IAJF מקצה גם כספים לתמיכה מקומית ובעולם.