בית הרב קוק
בית הרב קוקצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עיריית ירושלים יחד עם המשרד לענייני ירושלים ומורשת יקצו תקציב ייחודי לשיפוץ ושימור המרפסות בבית הרב קוק.

בשנה שעברה הוציאה עיריית ירושלים צו סגירה למרפסות לאחר שהוגדרו כמצויות בסכנת קריסה.

בהליך ארוך ומסועף הצליחו במשרד לענייני ירושלים בשיתוף העירייה להקצות לנושא סכום של כחצי מיליון שקלים שעתיד להיות מאושר בועדת הכספים העירונית ביום שני הקרוב ומיד לאחר מכן על ידי מועצת העיר.

תהליך השיפוץ עתיד להתחיל מיד עם אישורו הסופי של התקציב.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר כי מדובר בבשורה משמעותית. "אני שמח שבשעה טובה ובמאמץ משותף הצלחנו להקצות את התקציב הדרוש להצלת המרפסות מקריסה. בית הרב קוק הוא אחד המבנים החשובים שיש בעיר, הוא כולל בתוכו מורשת היסטורית של כל עם ישראל".

השר לענייני ירושלים ומורשת, זאב אלקין, הוסיף כי "בית הרב קוק הוא מוסד לאומי וירושלמי חשוב. בבית הזה גר אחד ממייסדי הציונות הדתית, הרב אברהם יצחק הכהן קוק יחד עם משפחתו עד לפטירתו, ומשם פעלה ישיבת מרכז הרב הראשונה עד למעבר לקריית משה".

"לא יכולנו לעמוד מנגד אל מול הסכנה שבקריסת המרפסות שהיו עלולות לפגוע באופן בלתי הפיך במבנה, שמארח אלפי אנשים בשנה בתפילות, בשבתות ובחגים ובשיעורי תורה שמתקיימים במקום מידי יום. בזכות עבודה משותפת עם עיריית ירושלים הצלחנו למצוא פתרון משפטי שיאפשר לנו לצאת לדרך ובכך להציל את המבנה ואת המשך הפעילות של המקום. נמשיך לפעול באמצעים האפשריים כדי לסייע למוסד הירושלמי המפואר", הוסיף אלקין.

סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך בירושלים, חגית משה: “לאחר אתגרים רבים בחודשים האחרונים מאמצינו נשאו פרי והצלחנו להביא את התקציב לשיפוץ המרפסות בבית הרב קוק. זוהי המחויבות שלי כלפי מורשת הרב קוק ובית הרב. אמשיך לתמוך ולקדם את שיפוץ בית הרב שבו באה לידי ביטוי המורשת של הציונות הדתית בעיר״.