נתניהו נפגש עם ילדי גן בשדרות
נתניהו נפגש עם ילדי גן בשדרותצילום: חיים צח, לע"מ

משרד החינוך ולשכת ראש הממשלה יקצו כעשרה מיליון שקלים להגברת החוסן לתלמידי וצוותי ההוראה במוסדות החינוך ביישובי עוטף עזה.

התכנית החדשה והמקיפה גובשה במשותף על ידי צוות בראשות מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב ומנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ.

במשך שנים רבות, מתמודדת מערכת החינוך ביישובי העוטף עם מצבי לחימה ומצבי חחרום. בשנים האחרונות חווים התלמידים וצוותי החינוך מצבי חירום הולכים ותכופים, שגרמו לביטול ימי לימוד רבים ולישיבה מתמשכת בחדרי ביטחון.

כדי להבטיח במערכת החינוך למידה פעילה ואפקטיבית במצב של "חירום מתמשך" ולשם הבטחת החוסן האישי של התלמידים וצוותי החינוך הוחלט לצאת בתכנית הוליסטית שתעניק להם מעטפת לימודית ורגשית רחבה. הרשויות הכלולות בתכנית הן שדרות והמועצות אשכול, חוף אשקלון, שער הנגב ושדות נגב.

בנוסף ילדי עוטף עזה ייהנו מסבסוד של מסגרת קייטנת חנוכה, כחלק מהמענים לחיזוק החוסן של הילדים בגילאי 3-9. התכנית תפעל בהתאמה למודל התקצוב של תכנית ניצנים.

שר החינוך, הרב רפי פרץ, הביע סיפוק מאישור התכנית. "אנחנו לא שוכחים את הדרום. לאחר מאמצים מרובים, שמח לבשר שהצלחנו למצוא את התמיכה הנכונה שתושבי עוטף עזה זקוקים לה אחרי סבבי הלחימה השנה. אני מודה לראש הממשלה נתניהו ולשר האוצר משה כחלון על ההירתמות הגדולה למהלך".