גנץ לאחר החזרת המנדט לנשיא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הודיע לנשיא המדינה ראובן ריבלין כי לא עלה בידו להרכיב ממשלה וכי הוא מתכוון להחזיר את המנדט שהוענק לו.

"גנץ אמר לנשיא כי הוא מחויב גם ב-21 הימים שנותרו להמשיך ולעשות כל מאמץ בכדי להרכיב ממשלה טובה לאזרחי ישראל. גנץ הודה לנשיא על הסיוע בתהליך וביקש להמשיך ולהיעזר בו גם בהמשך הדרך", נמסר מטעם כחול לבן.

בכך נפתח פרק 21 הימים בהם נמצא המנדט להרכבת הממשלה בידי הכנסת ואם יגוייס רוב של 61 תומכים עבור מועמד מסויים, יינתן לו פרק זמן של 14 ימים להרכיב קואליציה.

גנץ נשא דברים לאחר החזרת המנדט ותקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו. "נתקלנו בבלוק של מי שמשרתים אינטרסים של אדם אחד. אין לשום ראש ממשלה זכות לומר לאזרחים שהאינטרס שלו עולים על האינטרס הציבורי".

"קיבלתי מראש המפלגה שהפסיד הקנטות, גידופים וסרטונים ילדותיים. יש פה התבצרות בממשלת מעבר בניגוד לרצון העם", טען.

לדברי יו"ר כחול לבן, "הייתי נכון לפשרות. אני פונה לנתניהו - ישראל חשובה מכל גדר הפרדה פוליטית. קמפיין ההסתה שאתה מוביל הביא לתוצאות איומות בעבר. גם לסבלנות שלנו מול זריעת השנאה יש גבול".

נתניהו: אסור לפסול את החרדים, הם בשר מבשרנוערוץ כנסת

מוקדם יותר כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו את סיעות "גוש הימין" בכנסת, על רקע ההכרזה של אביגדור ליברמן ולפיה לא יצטרף לממשלת מיעוט של ''כחול בן'' וגם לא לממשלה צרה של הימין והחרדים.

"יש לנו חלון הזדמנויות היסטורי להשיג דברים שרק יכולנו לחלום עליהם. יש לנו הזדמנות לקבוע את גבולותינו, להכיל ריבונות בבקעת הירדן ואזורים אחרים. אסור לאבד אף יום, איבדנו שנה שלמה. מה שצריך עכשיו זו ממשלת אחדות", אמר נתניהו.

נתניהו ביקש להעביר מסר ליו"ר כחול לבן, "אני רוצה לומר לגנץ - עדיין לא מאוחר. המנדט עדיין אצלך. בוא נשב יחד ונודיע עוד הערב שאנחנו מקימים ממשלת אחדות לאומית. אני קורא לך בני גנץ, תשתחרר מהווטו של לפיד. מה הוא מהלך קסמים עליך? בוא לממשלת אחדות".

על דברי ליברמן נגד הציבור החרדי אמר ראש הממשלה ''אסור לפסול אף ציבור, לא את הציבור החרדי שהוא חלק אינטגרלי מהעם, לא אף ציבור, יהודי ולא יהודי, כל מי שתומך במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

ליברמן: לא נצטרף לממשלה צרה או ממשלת מיעוט