הפועל ירושלים בשנה שעברה עם הגביע. ישמרו עליו?
הפועל ירושלים בשנה שעברה עם הגביע. ישמרו עליו?צילום: פלאש 90

5 ימים לפני שהוא אמור לצאת לדרך, הודיעו היום (חמישי) באיגוד הכדורסל כי משחק רבע גמר גביע המדינה בכדורסל בין הפועל ירושלים למכבי תל אביב ייערך כמתוכנן ביום שני הקרוב.

המשחק שעמד בספק בשל סירובה של ירושלים לקיים אותו ביום שני, 48 שעות לפני משחק הליגה שלה מול הפועל חולון, יתקיים ביום שני זאת הודות להתערבותה של מנהלת ליגת העל בכדורסל.

לאחר שעשתה ניסיונות רבים בימים האחרונים להזיז משחקים ולהקדים בכדי למנוע את ביטול משחק הגביע על ידי ירושלים, הודיעה מנהלת הליגה בכדורסל כי משחק הליגה של הירושלמים מול הפועל חולון שאמור היה להתקיים ביום רביעי הקרוב יידחה למועד אחר עליו יודיעו בהמשך.

כזכור, בירושלים סרבו לקיים את משחק רבע גמר הגביע מול המכבים מת"א ביום שני הקרוב כשאלה אמרו כי עוד קודם להגרלה ביקשו שלא לשחק ביום שני את משחק הגביע לאור הסמיכות למשחק הליגה מול חולון. מנגד, במכבי סרבו לקיים את משחק הגביע בראשון בשל העובדה כי ינחתו בארץ בחזרה ממשחקי היורוליג רק במוצאי השבת, ומשחק הגביע בין השתיים שיהווה שחזור של גמר גביע ווינר סל מתחילת העונה, עמד בספק רב.

לאחר פניות מאיגוד הכדורסל, הפועל ירושלים ומכבי ת"א, החליטה מנהלת הליגה להתגייס לטובת פתרון המשבר, זאת למרות שהמנהלת לא הייתה צד בעניין והפתרון לא היה קל להשגה.

לא רק זאת, אלא שבמנהלת גם כך ערים לביקורות הרבות סביב לוח המשחקים ופיזור המחזורים וכעת נאלצו לדחות משחק ליגה נוסף, אלא ששם הבינו כי טובת הכדורסל ועקרון התחרויות עומד על הפרק והחליטו להתערב בנעשה.

המנהלת השקיעה שעות רבות בחיפוש אחר פתרונות למשבר, אך בעקבות העובדה שחמש קבוצות מהליגה משחקות באירופה (ארבע מתוכן משחקות פעמיים בשבוע עד אמצע חודש מרץ), יחד עם ריבוי משחקי היורוליג, חלון הנבחרת ואילוצי אולמות רבים, לא נמצא פתרון אידיאלי.

בעקבות כך, המנהלת החליטה לדחות את המשחק בין הפועל חולון להפועל ירושלים מהמחזור השביעי ותקיימו בהקדם האפשרי, תוך התחשבות באילוצי שתי הקבוצות ובכפוף להמשך המשחקים שלהן באירופה ובגביע.

"המנהלת מודעת לביקורות לגבי פיזור המשחקים בליגה, אך זו הזדמנות להבהיר כי השינויים הם תמיד לטובת הקבוצות, ונובעים מאילוצים רבים ושונים - אירופה, כדורגל, אולמות, חלונות הנבחרת מצב בטחוני ועוד" נכתב בהודעת המנהלת.

עוד נכתב כי "ראשי המנהלת דורשים מאיגוד הכדורסל לתאם להבא את ימי המשחקים לפני פרסומם וכמו כן לבדוק אפשרות לשינוי במבנה משחקי הגביע וצמצומם כמו בליגות אחרות באירופה. במנהלת מתכוונים לקבוע פגישה עם איגוד הכדורסל על מנת למנוע תקלות כאלה בעתיד", אמרו.